هدف دانشگاه آزاد استان اصفهان، راه اندازی و توسعه مدارس عالی مهارت است

جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد خوراسگان، در این جلسه پیام نجفی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: رویکرد ما در حوزه معاونت آموزشهای عمومی و مهارتی و در بخش آموزش عالی راه اندازی و توسعه مدارس عالی مهارت است که با توجه به نیاز جامعه، متقاضیان تحصیل بتوانند به سمت بازار کار و کارآفرینی هدایت شوند.

نجفی با اشاره به شروع فعالیت های طرح پویش، به عنوان طرح اشتغال به تحصیل و کار در بخش های صنعتی به طور همزمان، اظهار کرد: در این طرح اشتغال همزمان با تحصیل مد نظر است و صنعتگران در کنار دانشگاه، نقش هدایت گر را بر عهده دارند و با توجه به اقدامات صورت گرفته در تعدادی از رشته های فنی و مهندسی و علوم کشاورزی و دامی، مقدمات جذب دانشجویان این رشته ها به فعالیت های صنعتی و تولیدی است.

رئیس شورای نظارت و هماهنگی سما در ادامه افزود: مدارس عالی مهارت، مدرسه طراحی دوخت، مدرسه عالی تربیت مربی و معلم، آکادمی تخصصی تربیت بدنی و مدرسه فوتبال، طرح هردانشجو دو مهارت و طرح مهارت آموزی در مدارس سما، از دیگر فعالیت های مجموعه سما استان می باشد.

در این جلسه، حمیدرضا نظری دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان اصفهان به گزارش عملکرد مجموعه سما استان پرداخت و بیان کرد: شتاب و رشد چشمگیر راه اندازی ایجاد مدارس سما در استان اصفهان با توجه به برنامه ریزی انجام شده و پیگیری مجدانه معاونین آموزش های عمومی و مهارتی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر با سال های قبل قابل مقایسه نیست به گونه ای که ظرف 25 سال قبل از این دوره، 42 مدرسه و ظرف 2 سال اخیر، 28 مدرسه جدید به مدارس سما اضافه شده است.

نظری همچنین ضمن تشریح طرح جدید «سما مدرسه زندگی» که براساس سند تحول بنیادین آموزش و پروش تدوین شده است، عنوان کرد: فعالیت های مفید و گسترده سما در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و گسترش مدارس و مراکز مهارتی مربوطه نشأت گرفته از همکاری و تعامل بسیار خوب سازمان آموزش و پرورش استان و همچنین همراهی ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان و تلاش مجموعه کارکنان و مدیران سما استان و شهرستان است و جا دارد از زحمات آنان تشکر و قدردانی شود.

در ادامه محمد اعتدادی مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان در سخنانی عنوان کرد: با حمایت مجموعه سما دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، ماه مهر را به خوبی پشت سر گذاشتیم و در این میان سما نقش ارزنده ای ایفا کرد و همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش استان را مثبت قلمداد می کنیم چرا که هر دو در یک مسیر و با اهداف مشترک گام برمی داریم.

همچنین حجت الاسلام عباسعلی حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: معاونت آموزشهای عمومی و مهارتی سما، منشاء خیر و برکت برای آموزش وپرورش است و خوشحالیم که در مسیر تعلیم و تربیت قرار گرفته ایم و انشاءا... تربیت در مدارس سما باید منتج به تربیت امثال شهید فهمیده و شهید حججی باشد.

کد خبر: 1031883

وب گردی

وب گردی