حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گامی در جهت رونق تولید ملی

دبیر کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: پیرو سیاست‌های کلان کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از برنامه‌های این کانون، حمایت از فارغ‌التحصیلان جوان است. در همین راستا استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده است تا از این طریق به خودکفایی و تولید ملی کمک کنیم.

روزبه صالح‌آبادی دبیر کانون مهندسین فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز در مورد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ اظهار کرد: این کانون یکی از بزرگترین مجموعه‌های فارغ‌التحصیل دانشگاه کشور است که در حال حاضر حدود 15 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی در عرصه‌های مختلف صنعتی، تولیدی و مدیریتی فارغ‌التحصیل عضو کانون هستند.

وی با اشاره به اینکه کانون فارغ‌التحصیلان یک نهاد مستقل از دانشگاه است، تصریح کرد: با وجود این، فعالیت‌‌هایی که انجام می‌دهد با همکاری و هماهنگی دانشگاه صورت می‌گیرد.

دبیر کانون مهندسین فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران افزود: برای ارتقای سطح علمی جوانان فارغ‌التحصیل داخلی و خارجی باید دوره‌های آموزشی را در راستای نیاز کشور برگزار کنیم تا افراد فارغ‌التحصیل با پدیده‌های جدید علمی بیشتر آشنا شوند؛ همچنین با ایجاد جذابیت برای افرادی که به خارج از کشور رفتند بتوانیم آنها را برای ادامه فعالیت به کشور برگردانیم.

صالح‌آبادی تأکید کرد: باید با ایجاد فضای کسب و کار، دانش‌اندوزی و ایجاد فضای رقابتی در کشور از نخبه‌های داخلی حمایت کرد.

وی با اشاره به سی‌امین سالگرد تاسیس کانون فارغ‌التحصیلان گفت: براساس جهت‌گیری‌های انجام شده هدف اصلی ما جذب بیشتر اعضا و فارغ التحصیلان است؛ همچنین تعریف پروژه‌هایی در حوزه توسعه نظام مهندسی کشور و استفاده از ظرفیت و پتانسیل فارغ‌التحصیلان در راستای پیشبرد اهداف تعریف شده است.

صالح‌آبادی ادامه داد: هر ساله حدود هزار و 500 نفر به تعداد اعضای کانون اضافه می‌شود و طبق برآوردها پیش بینی می‌شود که امسال به 16 هزار نفر برسد.

دبیر کانون مهندسین فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران، با اشاره به این‌که باید حمایت‌های جدی از نخبگان صورت گرفته و به ارزش علمی آنها بها داده شود،گفت: متاسفانه ارزش کار کردن و ارزش علم اندوزی در کشور جدی گرفته نمی شود، باید در این راستا فرهنگ سازی صورت گیرد. ما افراد کانون را برای جذب کار به بخش‌‌های مختلف دولتی و خصوصی هدایت می‌کنیم تا برای آنها موقعیت شغلی در کشور فراهم شود.

دبیر کانون مهندسین فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: پیرو سیاست‌های کلان کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از برنامه‌های این کانون حمایت از فارغ‌التحصیلان جوان است. در همین راستا استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده است تا از این طریق به خودکفایی و تولید ملی کمک کنیم.

وی با تأکید بر این‌که برای توسعه اقتصادی و رونق تولید نیز ما برنامه‌ مدونی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داریم، افزود: در همین رابطه کانون فارغ‌التحصیلان تفاهم نامه‌ای را با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امضا کرده تا از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های دارای ایده‌های فناورانه حمایت کند.

صالح‌آبادی تاکید کرد: هدف ما این است که فارغ التحصیلان طرح‌ها و ایده‌های خود را در بستری ساده و خارج از بوروکراسی ادرای از طریق کانون مطرح کنند تا با محک زدن خودشان، ایده‌های فناورانه آنها را از طریق کانون به دانشکاه و پارک علم و فناوری هدایت کنیم.

وی افزود: با توجه به قدمت دیرینه این دانشکده خوشبختانه تعداد فارغ التحصیلان طی دهه‌های اخیر افزایش یافته است تا جایی که در بدنه دانشگاه فارغ‌‌التحصیلانی داریم که در حال پوست اندازی بوده و به سمت جوانسازی حرکت می‌کند. امیدواریم با افزایش تعداد اعضا بتوانیم اثرگذاری بیشتری طی دو سال آینده در جامعه مهندسی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031941

وب گردی

وب گردی