حضور پرشور دانشگاهیان در راهپیمایی 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در راهپیمایی 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری با بیان اینکه سیزدهم آبان ماه یکی از روزهای بااهمیت در جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در این روز بزرگ حوادث مهمی در کشور ما رخ داده که بخشی از تاریخ این ملت بزرگ را شامل می شود.

وی با بیان اینکه تبعید ظالمانه حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ سیزدهم آبان 1343 توسط رژیم طاغوت اتفاق افتاد، اظهار داشت: حضرت امام (ره) به دلیل انتقادها و افشاگری هایی در خصوص رژیم و به ویژه موضوع کاپیتولاسیون، ابتدا به ترکیه و سپس به نجف تبعید شدند. امام (ره) همواره با استفاده از آموزه های اسلام ناب محمدی در مبارزه با طاغوت، ظلم و غرب‌گرایی رژیم وقت تلاش می کردند اما رژیم طاغوت درصدد بود مردم را از یک رهبری الهی محروم کند.

کلانتری با اشاره به اینکه در تاریخ سیزدهم آبان 1357 کشتار دانش‌آموزان در تهران اتفاق افتاد، تصریح کرد: در این تاریخ، دانش‌آموزان مدارس تهران در یک حرکت خودجوش و مسالمت‌آمیز، برعلیه ظلم راهپیمایی کردند، اما رژیم بسیاری از آنها را به شهادت رساند. در تاریخ سیزدهم آبان سال 1358 و یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانشجویان پیرو خط امام در یک حرکت خودجوش لانه جاسوسی آمریکا را اشغال کرده و جاسوس ها را در لباس دیپلمات گروگان گرفتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این حرکت دانشجویان بسیار حائز اهمیت است به طوری که حضرت امام (ره) فرمودند اشغال لانه جاسوسی آمریکا یک انقلاب بزرگ بود که از انقلاب اول نیز عظیم‌تر است. این حرکت بعدها به عنوان مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت و هرسال تجمعات بزرگی در سراسر کشور برای حمایت از آن صورت می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای یک پیام اصلی با عنوان «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» است، گفت: بزرگترین پیام و دستاورد انقلاب نیز همین جمله است. این انقلاب هیچ‌گاه زیر بار سلطه آمریکا و استکبار جهانی نخواهد رفت. این انقلاب با مجاهدت امام (ره)، مؤمنان، شهدا و خانواده آنان، یک استقلال و آزادی منحصربفرد در سطح جهان برای مردم کشور به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری ادامه داد: برگزاری راهپیمایی ها و تجمعات در روز سیزدهم آبان حامل این پیام مهم به کل جهان است که انقلاب اسلامی ایران راه خود را ادامه می دهد و هرگز از آرمان های خود و خون شهدا کوتاه نیامده و زیر بار سلطه استکبار نخواهد رفت. مبارزات در چهار دهه پس از انقلاب باعث شده ملت ما سربلندتر از هر تاریخی به حیات خود ادامه دهد. البته هیج‌گاه دشمنی استکبار کم نشده اما اقتدار نظام روز به روز بیشتر شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمریکای مستکبر در طول سالیان گذشته همواره اقدامات خصمانه‌ای علیه کشور ما صورت داده است اما روز به روز ضعیف تر می شود، اظهار داشت: در حال حاضر تک‌صدایی قلدرمآبانه آمریکا در جهان گوش شنوایی ندارد اما پیام استقلال، آزادی و آرمان‌خواهی ایران برای بسیاری از ملت های جهان به عنوان نمونه و الگو قرار گرفته که بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مرکز تجمع نسل جوان فرهیخته، برنامه های متعددی برای بزرگداشت یوم‌الله سیزدهم آبان دارد، گفت: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان حضور چشمگیر و پررنگی در راهپیمایی سیزدهم آبان خواهند داشت. همچنین برنامه هایی در درون واحدهای دانشگاه برگزار خواهد شد که شامل سخنرانی ها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری میزگرد، کرسی های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی و... خواهد بود.

دکتر کلانتری ادامه داد: تشکل های رسمی دانشجویی، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید نیز برنامه های متعدد و تبیینی برای بزرگداشت این روز بزرگ در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تدارک دیده‌اند تا دانشجویان بهترین و بیشترین بهره را از این روز ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031945

وب گردی

وب گردی