4 فرآورده پروبیوتیک ایران‌ساخت رونمایی شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از 4 فرآورده پروبیوتیک نسل جدید یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس رونمایی کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز در مراسم رونمایی از چهار محصول پروبیوتیک شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، با تاکید بر اینکه اتفاقات جدیدی در صنعت دارویی رخ داده که حاصل زحمات سازمان غذا و دارو است، اظهار کرد: وجود چنین سازمانی به تولید داروها کمک زیادی می‌کند و یکی از چالش‌ها نبود سازمان‌هایی مانند سازمان غذا و دارو در حوزه‌های دیگری چون هواپیمایی و دامپزشکی است.

وی از بومی‌سازی ۹۷ درصد داروها در کشور خبر داد و یادآور شد: اما از سوی دیگر برخی از این داروهای حوزه دام و طیور تاکنون بومی‌سازی نشده که دلیل آن نبود زیر ساخت‌های مناسب برای دریافت تاییدیه‌های فنی است.

ستاری ابراز امیدواری کرد که همواره اتفاقاتی در صنعت داروسازی رخ دهد، زیرا محققان پتانسیل توزیع داروهای مورد نیاز را دارند و یادآور شد: مفتخریم که دو شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس به تولید داروهای پروبیوتیک وارد شدند. پروبیوتیک‌ها فیلد جدیدی هستند که می‌توانیم با توسعه آن‌ها بازار این محصولات را کسب کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، واردات محصولات پروبیوتیک‌ها را بالا دانست و یادآور شد: این فناوری در حوزه لبنیات و صنایع غذایی کاربردهای زیادی دارد و این در حالی است که در صنعت لبنیات و صنایع غذایی وابستگی زیادی به کشورهای دیگر داریم، از این رو لازم است که به این حوزه ورود پیدا کنیم.

وی ورود به صنایع غذایی با پروبیوتیک‌ها را زمینه‌ای برای جلوگیری از واردات محصولات این حوزه دانست.

ستاری، از تلاش‌های سازمان غذا و دارو برای حمایت از دانش‌بنیان‌های حوزه دارو قدردانی کرد و گفت: وجود دیدگاه‌های مثبت و حمایت‌گر در سازمان‌های تصمیم‌ساز به رونق محصولات دانش‌بنیان کمک می‌کند؛ یکی از مشکلات بزرگ ما این است که سازمانی همچون سازمان غذا و دارو در حوزه‌های دیگر مانند هواپیمایی و دامپزشکی و ... وجود ندارد.

وی با بیان این‌که اکنون گام تازه‌ای در تولید پروبیوتیک‌های نسل جدید با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شده است افزود: دو شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس به تولید داروهای پروبیوتیک ورود پیدا کرده اند. پروبیوتیک ها یک حوزه جدید هستند که آینده بسیار خوبی دارد و ظرفیت بکری برای بازارسازی و خلق ارزش افزوده دارد. باید همواره تلاش کنیم بازار این محصولات را به دست بیاوریم.

ستاری، با اشاره به لزوم کاهش واردات پروبیوتیک‌ها و مواد غذایی با حمایت از ایده‌های فناورانه و به کمک حضور بخش خصوصی گفت: کاربرد پروبیوتیک‌ها در دنیای امروز فراتر از حوزه غذایی است و نقش اثرگذاری در سلامت ایفا می‌کند. اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی به این حوزه توجه کند، ضمن این‌که می توانیم مانع از واردات این فرآورده شویم، خلق ارزش افزوده و اشتغال بالایی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031948

وب گردی

وب گردی