استکبار‌ستیزی در سال 58 با تسخیر سفارت آمریکا تثبیت شد

رئیس پژوهشکده یقین گفت: استکبار‌ستیزی در سال 58 با تسخیر سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی در جهان تثبیت شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن عباسی در همایش دانشجویی پایان هژمونی آمریکا که به همت پژوهشکده شهید صدر دانشگاه جامع امام حسین(ع) و با همکاری سازمان بسیج دانشجویی کشور در لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، گفت: استکبار‌ستیزی در امتداد مفهوم الله‌اکبر است؛ زیرا فردی که می‌گوید الله‌اکبر، یعنی معتقد است تنها خدا حاکم جهان است و تنها مقام کبریایی مختص خدا است.

وی اضافه کرد: فردی که خود را در مقام اکبر قرار می دهد؛ یعنی آغاز راه استکبار است.

رییس پژوهشکده یقین بیان کرد: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار است و آمریکا در راس استکبار جهانی قرار دارد. گفتمان سال‌های گذشته می‌گفت آمریکا مساوی با امپریالیسم است، ضد آمریکا را ضد امپریالیسم می‌دانستند. امام راحل باتوجه به مفاهیم دینی، استکبار را جایگزین امپریالیسم کردند و گفتمان ضد استکباری در جهان شکل گرفت.

به گفته عباسی، استکبارستیزی در سال 58 با تسخیر سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی در جهان تثبیت شد.

این فعال سیاسی عنوان کرد: هم‌اکنون در ۴۰ سالگی بیرون راندن آمریکا از کشور هستیم و ایران به کل جهان نشان داد بدون آمریکا نیز می‌توان پیشرفت کرد.

وی مطرح کرد: آمریکا از سفارت خود به عنوان لانه جاسوسی برای براندازی انقلاب نوپای ایران استفاده می‌کرد که با هوشیاری به‌موقع جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان این خانه فساد به تسخیر در‌آمد.

عباسی ادامه داد: رهبری امروز در دیدار با دانش آموزان به مناسبت روز ۱۳ آبان فرمودند که عدم مذاکره با آمریکا به معنای بستن راه نفوذ استکبار در ایران است.

وی عنوان کرد: اسنادی که ساواک منتشر کرده است حکایت دارد از اینکه آمریکا از ۹ طریق قصد براندازی در ایران را داشته است. در این اسناد بیان شده که در ایران نمی‌توان با نظامیان رابطه برقرار کرده و کودتا کرد؛ زیرا در ایران سفارت نداریم.

عباسی اضافه کرد: آمریکا زمانی که از کودتا ناامید شدند؛ به انقلاب مخملی روی آورد و فتنه سبز ۸۸ را به راه انداخت.

این فعال فرهنگی بیان کرد: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم اعضای سفارت خانه‌های اروپایی در اعتراضات و تجمعات بین مردم در خیابان‌ها هستند. حال شما فرض کنید هنوز آمریکا در ایران سفارت داشت،‌این امر قطعاً باعث فساد در ایران می‌شد.

وی درباره نقطه آغاز کینه آمریکا علیه ایران گفت: امام خمینی(ره) درسال ۴۲ و ۴۳ توسط آمریکا با همکاری پهلوی، دستگیر و تبعید شد، این امر پایه‌های شاهنشاهی را تقویت کرد و منجر به دشمنی شد.

عباسی عنوان کرد: بخش عمده نفت عراق توسط آمریکا مصادر می‌شود با این بهانه که ما صدام را از عراق بیرون کرده و آزادی را به عراق هدیه کردیم.

رئیس پژوهشکده یقین بیان کرد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه می‌گوید ترامپ بهترین رییس جمهور امریکا است زیرا با گفتن جمله آمریکا به خاطر نفت در سوریه است نه کردها که اوج روح استکبار در آمریکا را نشان می‌دهد.

عباسی افزود: هر کسی انرژی را کنترل کند، کشورها را کنترل کرده و هرکس دارو و غذا رو در دست بگیرد، تک تک افراد جهان را در دست گرفته است، کسی که پول را در دست بگیرد کل جهان را در دست گرفته برای همین آمریکا دلار را مبدا اقتصاد جهان قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031949

وب گردی

وب گردی