کلنگ ساخت مجموعه آموزشی و فرهنگی سما شهرستان حاجی آباد به زمین خورد

در بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از شهرستان حاجی آباد، کلنگ زنی مجموعه آموزشی و فرهنگی مدارس سما شهرستان حاجی آباد به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از بندرعباس، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی آباد، با اشاره به پتانسیل های شهرستان حاجی آباد گفت: باید ظرفیت ها و پتانسیل این شهرستان در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت نخیلات به درستی شناسایی و با سرمایه گذاری در این حوزه ، خدمات ماندگار و شایان تجلیلی ارائه شود.

احسان کامرانی، خواستار فعالیت های علمی و فرهنگی بیشتری شد و گفت: « دانشگاه ها باید با گفتمان سازی، و ورود به همه ی حوزه های جامعه به کمک مردم برود و با اجرای نقش های مهم پژوهشی و علمی، توسعه همه جانبه را استمرار بخشد.

وی در بازدید از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی پیارم این واحد دانشگاهی، خواستار توسعه این مزرع با راه اندازی یک پژوهشکده خرمای پیارم برای دادن آموزش های لازم به باغداران شد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، با تاکید بر برگزاری همایش ملی «رویداد خرما» در این شهرستان توسط دانشگاه آزاد را یک امر مهم و اساسی در کمک به مردم این منطقه دانست که اقتصاد خانواده آنان بر محور باغات نخیلات استوار است.

کامرانی برگزاری «جشن نارنگی» یکی از دیگر محصولات مهم و کشاورزی این شهرستان را خواستار شد و گفت: نارنگی بعد از کشت خرما بیشترین زیر کشت و با کیفیت ترین محصول این شهرستان را به خود اختصاص داده است که باید در این حوزه نیز با توسعه مراکز تحقیقاتی راه توسعه را هموار کرد.

کلنگ زنی مجموعه آموزشی و فرهنگی سما این شهرستان از دیگر برنامه های سفر رئیس دانشگاه به شهرستان حاجی آباد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در مراسم کلنگ زنی این مجموعه خواستار پیگیری و ساخت این مجموعه با فوریت بیشتر شد و گفت: موفقیت مدارس سما در استان هرمزگان بسیار چشمگیر و قابل تحسین است و امید که دانشگاه حاجی آباد بتواند با ورود به این حوره نیز کمک مهمی به بخش آموزش نماید.

رئیس دانشگاه آزاد حاجی آباد نیز در این بازدید گفت: مدارس سما در حاجی آباد از سال 97 با جذب 30 دانش آموز کار خود را آغاز کرد و هم اکنون دارای 130 دانش آموز پسر در مقاطع اول تا سوم دبستان دارد و به دلیل استقبال چشمگیر مردم از این مدارس، 20 هزار متر مربع زمین به امر توسعه مدارس اختصاص داده شده که در فاز یک این مجتمع 385 مترمربع برای ساخت مدرسه دخترانه اختصاص داده شده است که امید می رود با کمک خیرین گرامی این شهرستان این مدرسه در سال 1399 به بهره داری برسد.

محمد حیدری نارمندی از توسعه مزرعه آموزشی و تحقیقاتی خرمای پیارم این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: 10 هکتار از 30 هکتار مزرعه آموزشی به زیر کشت رفته که با تصویب کشت 1000 نفر(اصله) پیارم دیگر به این مزرعه افزوده خواهد شد.

وی بابیان اینکه این مرکز دارای یک چاه آب با دبی 20 لیتر آب در ثانیه می باشد گفت: این مقدار آب برای آبیاری 30 هکتار مزرعه کافی است و می توان با بهینه کردن مصرف با آبیاری قطره ای این مصرف را به طرز چشمگیری کاهش داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1031955

وب گردی

وب گردی