«ژورنالیسم علمی» به تزریق امید کمک می‌کند / جای خالی تربیت روزنامه‌نگاران علم

کارگاه آموزش اصول خبرنویسی دوره ترنج، با تدریس مرتضی خلفی زاده استاد روزنامه‌نگاری و مدیرعامل خبرگزاری آنا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی خلفی زاده مدیرعامل خبرگزاری آنا، در ابتدای کارگاه خبرنویسی با مرور سوابق علمی و رسانه ای شرکت‌کنندگان از انگیزه‌ها و دلایل آنها برای حضور در این دوره پرسید و با بیان توضیحاتی کلی در خصوص اهداف رسانه و رسالت خبرنگار در جامعه به تدریس اصول خبرنویسی پرداخت.

این استاد روزنامه‌نگاری با اشاره به اهمیت تربیت خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مختلف خبری و به ویژه در حوزه علم، دانش و دانشگاه گفت: ژورنالیسم علم کلیدواژه‌ای است که باید در دستور بخش‌های علمی رسانه‌های رسمی کشور قرار بگیرد.

خلفی‌زاده ژورنالیسم علمی را ابزاری برای تعمیق موضوعات روز علمی در رسانه‌ دانست و گفت: در تبیین دستاوردهای علمی کشور برای عامه مردم کوتاهی شده و ما سعی خواهیم کرد با تربیت روزنامه نگاران تخصصی، نگاهی واقع گرایانه و امیدبخش را به جامعه تزریق کنیم.

وی در این کارگاه 4 ساعته، با تشریح مفاهیمی همچون تعریف خبر، بیان ارزش‌های خبری، عناصر خبری، اجزای خبر و سبک‌های خبری؛ شرکت‌کنندگان را با اصول کلی و مبانی خبرنویسی آشنا کرد.

مدیرعامل خبرگزاری آنا ضمن مرور برخی اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌های داخلی به آموزش عملی اصول خبرنویسی و رفع اشکال حاضرین در جلسه پرداخت .

گفتنی است این کارگاه برای شرکت‌کنندگان دو حوزه علمی-دانشگاهی و فرهنگی-اجتماعی به صورت مجزا برگزار شد.

دوره تربیت خبرنگاری "ترنج" در هشت هفته با آموزش کارگاهی مهارت‌های خبرنویسی، گزارش‌نویسی، مصاحبه، رسانه آنلاین، سوژه‌یابی و اصول نگارش و در دو حوزه علمی-دانشگاهی و فرهنگی- اجتماعی در تحریریه شهید باغبانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در حال برگزاری است.

/انتهای پیام

کد خبر: 1031962

وب گردی

وب گردی