افزایش تحریم‌ها علیه ایران از زمان آغاز مذاکره با اروپا و آمریکا

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تحریم‌ها علیه ایران از زمان آغاز مذاکره با اروپا و آمریکا و امضای برجام، به شدت بیشتر شده است، در گذشته تحریم‌ها به این شدت نبود و کسی حق توهین به ایران را نداشت، در حال حاضر به لطف سیاست اشتباه مسئولان تحریم‌‌ها علیه ایران افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش دانشجویی پایان هژمونی آمریکا که به همت پژوهشکده شهیدصدر دانشگاه جامع امام حسین و با همکاری سازمان بسیج دانشجویی در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، گفت: 40 سال از فتح لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دست دانشجویان و دانش‌آموزان می‌گذرد، در این 40 سال اتفاق‌های بسیاری افتاده است، این امر درایت جوانان در تسخیر لانه جاسوسی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اسنادی که ۴۰ سال پیش در لانه جاسوسی آن‌ها پیدا شد، هنوز در خود آمریکا اجازه انتشار نیافته و این امر نشان دهنده این است که آمریکا از سفارت خود به عنوان یک لانه فساد و جاسوسی از مسئولان و ملت ایران استفاده کرده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد، برخی از افراد می‌گویند که شعار مرگ بر آمریکا و استدلال ندارد و برای حفظ منفعت یا پست خود اقدام به زنده نگه داشتن این شعار می‌کنند، هیچ منافع ملی و ایدئولوژی این شعار را تامین نخواهد کرد.

وی بیان کرد: در این چهل سال مبادلات ایران با آمریکا کاملاً قطع نشده است؛ در این مبادلات اقتصادی تنها منافع آمریکا بر آورده شده و منافع ایران و ملت هنوز تامین نشده است.

پورازغدی بیان کرد: باید به برخی از افراد که خود را دلسوز انقلاب یا نظام معرفی می‌کنند، تذکر دهیم رابطه و مذاکره با آمریکا به معنای تسلیم شدن محض نیست.

این تحلیگر مسائل سیاسی گفت: آمریکا در سیاست خارجه خود ادعا ایدئولوژی دارد که مبتنی بر منافع مالی و سرمایه داریست، این امر عمدتاً دست یهودیان است، ایدئولوژی و حفظ منافع در کنار هم عالیست؛ در صورتی که بدانیم منافع در چه حوزه‌ای تعریف شده و به صورت یک طرفه در روابط با سایر کشورها خلاصه نشود.

وی افزود: مذاکره و رابطه 2 کشور باید برد-برد باشد؛ یعنی 2 طرف به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و تنوع و منابع یکدیگر را تامین کنند؛ اما رابطه ایران با آمریکا برد-برد نیست؛ زیرا منافع ایران تامین نمی‌شود و تنها منافع مالی آمریکا تامین می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تحکم، توهین و تهدید گفتمان غالب آمریکا در رابطه با سایر کشورهاست؛ گفتمانی که مردم و آزادی‌خواه ایران آن را قبول ندارند.

این استاد دانشگاه گفت: تحریم‌ها علیه ایران از زمان آغاز مذاکره با کشورهای اروپایی و آمریکا و امضای زدن برجام، به شدت بیشتر شده است، در گذشته تحریم‌ها به این شدت نبود و کسی حق توهین به ایران را نداشت، اما به لطف سیاست اشتباه مسئولان در حال حاضر تحریم‌‌ها علیه ایران بیشتر شده است که نشان دهنده این است که آمریکا به دنبال مذاکره و ایجاد روابط خوب با ایران نیست.

وی بیان کرد: رهبری بارها تاکید کردند که آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند؛ اما برای پاسخ عده‌ای اندک و انگشت‌شماری در کشور که معتقد هستند باید با آمریکا رابطه داشت؛ می‌توان گفت این تجربه تلخ برجام باید انجام می‌شد و آن را تجربه می کردیم تا بعضی معنای واقعی شعار مرگ بر آمریکا را درک کنند.

وی مطرح کرد: آمریکا معتقد است که خاورمیانه باید عاری از سلاح هسته‌ای باشد؛ اما ما اعتقاد داریم جهان باید عاری از سلاح هسته‌ای باشد، حتی اسرائیل که هم پیمان و دوست آمریکا است نیز باید خلع سلاح شود.

پور ازغدی گفت: آمریکا حدود یک میلیارد تومان در سوریه و عراق خرج کرده است تا جهاد اسلامی را به جهاد تکفیری تغییر دهد؛ یعنی جهاد علیه آمریکا و استکبار را به جهاد علیه مسلمانان تبدیل کند؛ اما این پروژه با شکست مواجه شده است، زیرا اکنون عراق و سوریه در دست برادران ما هستند.

این فعال سیاسی بیان کرد: تاکنون در یمن ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر که عمدتاً کودک و زن بودند توسط آمریکا، عربستان و همدستانش کشته شده‌اند که این امر نشان می‌دهد آمریکا به حقوق بشر اعتقادی ندارد.

وی گفت: در اسنادی که در لانه جاسوسی پیدا شده است ایران را گاو شیرده معرفی کرده‌اند، پس اگر جوانان ما با درایت سفارت آمریکا را در تهران را بستند، گاوشیرده که الان لقب عربستان است به ایران تعلق می‌گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031965

وب گردی

وب گردی