پیگیری فروش کتاب‌های درسی در بازار آزاد توسط آموزش‌و‌پرورش/ درج مفاهیم لانه جاسوسی در کتب درسی

وزیر آموزش‌و‌پرورش درجمع خبرنگاران گفت: در برخی مدارس، کتاب درسی به طور کامل توزیع نشده بود که با چند نوبت کنترل، از تمام استان‌ها مراقبت کردیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه مراسم نواختن زنگ ملی استکبارستیزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه، روز بزرگی است و نقش آمریکا علیه ایران در هر چهار رویداد کاملاً آشکار است. این امر نشان‌دهنده مقاومت ملی و پیروزی مردم ما در برابر آمریکا است. آمریکا با تحریم‌های اخیر شدیدترین فشارها را متوجه ایران کرده است، امروز همه می‌دانند راهبرد تحریم و فشار، شکست خورده است.

وی با اشاره به ورود مفاهیم لانه جاسوسی به کتب درسی بیان کرد: در سند تحول بنیادین، پیش‌بینی‌هایی برای تدوین محتوای کتب درسی بر اساس ساحت‌های 6گانه صورت گرفته است. امیدواریم این مفاهیم به‌زودی در کتاب‌های درسی گنجانده شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین مأموریت آموزش‌و‌پرورش، تربیت نسل نو است؛ همچنین تأکیداتی بر جنبه‌های مختلف از جمله سیاسی و اجتماعی پیش‌بینی شده است. دانش‌آموزان باید درک روشنی از محیط اجتماعی پیرامون خود داشته باشند.

وی بیان کرد: مقاومت ملت ایران حاکی از آن است که فرهنگ استکبارستیزی ریشه‌های محکمی دارد، همه مردم جامعه حساس هستند که در برابر آمریکا یک‌صدا و یکپارچه حرکت کنند. این امر در برنامه‌ریزی درسی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به ورود کتاب‌های درسی به بازار سیاه بیان کرد: با اخباری که دریافت کردم در برخی مدارس، کتاب به طور کامل توزیع نشده بود که با چند نوبت کنترل، از تمام استان‌ها مراقبت کردیم؛ همچنین افرادی‌ برای رسیدگی به این موضوع مأموریت دارند.

وی اضافه کرد: آمار افرادی که ثبت نام نکرده‌اند، مشخص است و آنها شناسایی شده‌اند. با آنها تماس برقرار کرده‌ایم. برخی کلاً ثبت نام اینترنتی انجام نداده و برخی دیگر ثبت‌نام انجام داده بودند؛ اما مدارس جابه‌جا شده بود؛ همچنین شاهد کوتاهی‌هایی از سوی برخی مسئولان مناطق بودیم.

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: بیش از تعداد دانش‌آموزان، کتاب با کاغذ یارانه‌ای چاپ کرده‌ایم، قیمت کتب 40درصد قیمت واقعی است و نیازی به مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها نیست. در زمینه فروش کتاب به قیمت بیشتر در انقلاب دستور پیگیری لازم صورت گرفته است، ممکن است برخی کتب از طریق برخی مناطق بیرون رفته یا سرقت شده باشند، اگر کتاب‌ها کپی شده باشند، غیرقانونی است. امسال روش توزیع کتاب نسبت‌ به سال‌های دیگر متفاوت بود که برخی چندان راضی نبودند. ممکن است فضاسازی‌های صورت گرفته نشانه آن باشد؛ اما اکنون اشکالات برطرف شده است.

حاجی میرزایی با اشاره به مصوبه تنوع مدارس بیان کرد: طبق رویه‌ای که بین مجلس و شورای نگهبان وجود دارد، به موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود می‌کند، مجلس نباید ورود کند و برعکس آن نیز صادق است. مدارس سمپاد موضوعی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن وارد شده و اساسنامه آن را تصویب کرده و اکنون مورد نقد و ایراد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032013

وب گردی

وب گردی