چرا فیلم سینمایی «تسخیر لانه جاسوسی» ساخته نشد؟

تهیه کننده فیلم ماجرای نیمروز از علت ساخته‌نشدن فیلم سینمایی «تسخیر لانه جاسوسی» پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم ماجرای نیمروز هم‌زمان با روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی در حساب کاربری توییتری خود نوشت:‌ «سال گذشته در سی‌ سالگی مرصاد، با خون دل ردخون را به جشنواره رساندیم و امسال خیلی تلاش کردیم تا بتوانیم در چهلمین سال تسخیر لانه جاسوسی، تسخیر را روایت کنیم، نشد که بشود. شاید قسمت این بود که ماجرای نیمروز۲ آخرین برگ از دفتر دیکته‌های ما باشد! تا یار که را خواهد و‌ میلش به که باشد.»

ساخته‌نشدن آثار استراتژیک در سینمای ایران در حالی اتفاق می‌افتد که بخش دولتی سینمای ایران متولی ساخت آثار فاخر است؛ اما چندان رضایت‌بخش عمل نکرده است. در همین رابطه مسعود ده‌نمکی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با صبح‌نو با اشاره به اینکه تا به حال هیچ‌ سریال و فیلم سینمایی فاخری با موضوع تسخیر سفارت آمریکا در ایران ساخته نشده است، گفت: در سینما ساخت آثار فاخر و استراتژیک و موضوعاتی از این قبیل از عهده بخش خصوصی برنمی‌آید.

وی با بیان اینکه اگر این بخش توان ورود به این موضوعات را داشت، اتفاقاً به لحاظ بار دراماتیک داستان حتماً ورود می‌کرد، افزود: البته بخش دیگر آن به ذائقه مخاطبان عام سینمای ما برمی‌گردد که به سمت موضوعات سطحی‌تر رفته و فیلم‌هایی با موضوعات مهم‌تر، اغلب در حاشیه هستند، مگر اینکه اراده حاکمیتی پشت آن‌ها باشد؛ یعنی تبلیغات گسترده تلویزیونی، سالن‌های اختصاص‌یافته به این فیلم و یک اراده معطوف به قدرت تا از این فیلم‌ها حمایت شود.

کد خبر: 1032022

وب گردی

وب گردی