آمادگی  سرمایه‌گذاری ۴ برابری در طرح‌های فناورانه

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای سرمایه‌گذاری ۴ برابری در طرح‌های فناورانه خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علی ناظمی طی سخنانی در گردهمایی مدیران صندوق‌های پژوهش و فناوری با بیان اینکه تلاش صندوق نوآوری و شکوفایی برای سرمایه‌گذاری در ساختارهای متفاوت است، گفت: رویکرد ما در صندوق نوآوری کمک به شکل‌گیری نهادهای تخصصی همچون صندوق‌های پژوهش و فناوری است.

وی درباره تفاوت‌های رویکرد سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در گذشته صندوق به صورت مستقیم وارد حوزه سرمایه‌گذاری می‌شد، اما به دلیل محدود بودن توان صندوق در بررسی تعداد زیاد مراجعان، تلاش کردیم از بازیگران تخصصی اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور استفاده کنیم.

ناظمی با بیان اینکه در شکل‌گیری صندوق‌های پژوهش و فناوری سه فاکتور سرمایه، کارآفرین‌ها و نهادهای تخصصی مورد نیاز است، ادامه داد: ما صندوق‌های پژوهش و فناوری را به عنوان یک نهاد تخصصی نگاه می‌کنیم که قرار است ارزیابی و تشخیص خوب و بد پروژه‌های فناور در کشور را برعهده گیرند.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه این صندوق تلاش می‌کند تا منابع خود را به اکوسیستم نوآوری تزریق کند، خاطرنشان کرد: در ساختار سرمایه‌گذاری، صندوق نوآوری آمادگی دارد ۴ برابر سرمایه موجود در طرح‌های فناور، مشارکت کند.

وی تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی به دنبال استفاده از ساختار سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های با ریسک بالا است و اولویت صندوق، پروژه‌های دانش بنیان و تولیدی محور است.

ناظمی در ادامه با بیان اینکه ساختار قراردادهای صندوق نوآوری و شکوفایی سه وظیفه اصلی را شامل می‌شود، ادامه داد: مدیریت پروژه، نظارت و نقدی‌سازی و خروج به عنوان سه وظیفه اصلی در ساختار قراردادها مدنظر قرار گرفته است و صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان سرمایه‌گذار در قراردادها نقش دارد.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این صندوق به عنوان سرمایه‌گذار در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور نقش دارد، ادامه داد: مدت قراردادهای سرمایه‌گذاری ۵ ساله است که قابلیت تمدید برای نقدی‌سازی دارد و سهام صندوق به نام عامل ثبت می‌شود.

وی با اشاره به تعهدات صندوق پژوهش و فناوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی در این قراردادها گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان عامل، ۵ تعهد اصلی ارزیابی، تهیه طرح توجیهی، مدیریت، نظارت و تهیه حداقل ۲۰ درصد از مبلغ سرمایه را برعهده دارند. صندوق نوآوری نیز موظف است سهم متعهد شده را در موعد مقرر پرداخت کند. همچنین هزینه مدیریت و نظارت را تحت عنوان کارمزد پرداخت خواهد کرد.

ناظمی درباره ضمانتنامه این قرارداد نیز گفت: یک ضمانتنامه بانکی معادل 10 درصد مبلغ قرارداد از عامل دریافت می‌شود که حسن انجام تعهدات را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032028

وب گردی

وب گردی