چگونه در روسیه تحصیل کنیم ؟

مدت زمان دوره تحصیل پزشکی در روسیه 5 الی 6 سال می باشد که اشخاص متقاضی می توانند با تحصیل در دوره های یک ساله پادفک که به منظور فراگیری زبان و دورس پایه برگزار می گردد، شرکت کنند و با قبولی در آزمون وارد دانشگاه های پزشکی کشور روسیه شوند.

به گزارش سرویس اقتصادی ایسکانیوز ، کشور روسیه از سایر کشورهایی می باشد که در زمره کشورهای مدرن در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت و در انتها تابعیت نیز قرار دارد. مهاجرت به کشور روسیه از سال های گذشته تاکنون آمار مختصی را به خود اختصاص داده است. این کشور در پایان سال 1991 با انحلال اتحاد جماهیر شوروی به کشور مستقل تبدیل گردید. در مجموع می توان گفت که رویه مهاجرت به روسیه در حال افزایش است این در صورتی است که بیش از دو ونیم میلیون نفر از مردامان این کشور به کشورهای بلاروس و اوکراین مهاجرت کرده اند. از رایج ترین طرقی که در باب مهاجرت به روسیه ذهنان افراد را مشغول می کند، می توان به ازدواج با دختران روس، تحصیل در روسیه و سرمایه گذاری نیز اشاره نمود. تولد فرزند در کشور روسیه منجر به اعطای تابعیت نمی گردد، زیرا سیستم اعطای تابعیت در این کشور مبنی بر اصل خون می باشد. هزینه زندگی مقرون به صرفه و نزدیکی روسیه به ایران باعث دوچندانی جذابیت مهاجرت به این کشور برای افراد خارجی شده است که سال به سال نیز آمار خاصی را به خود اختصاص می دهد. میانگین هزینه زندگی در روسیه ارتباط مستقیمی با ارزش روبل و سبک زندگی شخصی دارد. هزینه اقامت و زندگی در روسیه حدودا ماهی بین 400 و 500 $ (دلار) می باشد که در شهر سن پطرزبوگ این هزینه ها کمتر از شهر مسکو می باشد که اگر هزینه های خانه را در مسکو نادیده بگیریم از شهر های غربی دیگر هزینه کمتری دارد.

یکی از رایج ترین طرقی که در باب مهاجرت به کشور روسیه وجود دارد، تحصیل در این کشور می باشد که سالانه آمار چشم گیری در خصوص مهاجرت در زمینه رشته های پزشکی، مهندسی و هوافضا به خود اختصاص داده است. روسیه از سایر کشورهای می باشد که دارای دانشگاه های پزشکی مورد تائید می باشد. اعتبار مدرک تحصیلی روسیه در تمامی کشورهای سرتاسر جهان مورد تائید می باشد. اخذ بورس و کمک هزینه هاص تحصیلی و تحصیل به زبان انگلیسی حتی در شاخه پزشکی از دیگر پهن های مثبت کشور روسیه در باب مهاجرت از طریق تحصیل می باشد. همان طور که می دانید هزینه های تحصیل در روسیه از سایر دلایل این روزه افراد در خصوص مهاجرت می باشد که می توان به میانگین هزینه 89000 روبل در سال برای دوره کارشناسی اشاره داشت. تحصیل در دوره های پادفک کشور روسیه یکی از برترین برنامه های مهاجرتی به این کشور محسوب می شود که علاوه بر یادگیری زبان روسی می توان مهارت های مروبط به تحصیلات پیش دانشگاهی را سپری نمود. علاوه بر سایر مزیت های که در بالا به آن اشاره شد، می توان به مجوز کار حین تحصیل در کشور روسیه اشاره داشت. میانگین ساعات کاری برای دانشجویان به میزان 20 ساعت در هفته می باشد که همین مجوز کاری می توان تا بخشی هزینه هی زندگی دانشجویی را در کشور روسیه پوشش دهد. اشخاصی که تمایل به تحصیل در دوره های مقدماتی را دارند می بایست در ابتدا زمان پذیرش را در نظر بگیرند. حداکثر زمان پذیرش در ماه نوامبر است که در صورتی که تعداد دانشجویان به حد نصاب برسد، کلاس ها از ماه سپتامبر آغاز می گردد. پرداخت شهریه های دانشگاه در زمینه اخذ پذیرش نهایی از سایر مواردی می باشد که می بایست در زمینه ویزا در نظ داشت. اعتبار ویزا اولیه برای مدت 90 روز می باشد و بعد از گذشت این مدت و برای تمدید باید به اداره مهاجرت مراجعه نمایید.

تحصیل پزشکی در کشور روسیه همواره جذابیت های مختص به خود را نیز دارد. تحصیل پزشکی در دانشگاه های معتبر جهانی با رنکینگ بالا به زبان انگلیسی نیز باعث شده که رویه درخواست پذیرش پزشکی از این کشور دوچندان گردد. مدت زمان دوره تحصیل پزشکی در روسیه 5 الی 6 سال می باشد که اشخاص متقاضی می توانند با تحصیل در دوره های یک ساله پادفک که به منظور فراگیری زبان و دورس پایه برگزار می گردد، شرکت کنند و با قبولی در آزمون وارد دانشگاه های پزشکی کشور روسیه شوند. یکی از مشهورترین و معروف ترین دانشگاه هایی که برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی روسیه مناسب می باشد، دانشگاه دولتی سن پطرزبورگ می باشد که دارای قدمتی بیشتر از 100 سال می باشد. مکان تاسیس این دانشگاه در شمال غربی کشور روسیه می باشد. دانشگاه پزشکی سن پطرزبورگ که در برگیرنده 8 دانشکده می باشد. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه از 3000 دلار آغاز می گردد که بسته به شاخه های مختلف نیز متغیر می باشد. در حال حاضر 57 دانشگاه پزشکی در کشور روسیه وجود دارد که به میزان 12 مورد از آنها برنامه های انگلیسی زبان نیز دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی متقاضیان در باب مهاجرت به اقصی نقاط دنیا در خصوص ویزاهای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری نیز می باشد.

کد خبر: 1032076

وب گردی

وب گردی