برگزاری مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی واحد قزوین

مراسم تکریم و معارفه‌ مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مراسم تکریم و معارفه با حضور مرتضی موسی‌خانی رئیس این دانشگاه، عباس کاظمی مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی مسئول نمایندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین، عشوری مسئول بازرسی بسیج دانشجویی استان قزوین، سرکار خانم میرزایی مسئول بسیج دانشجویی خواهران استان قزوین، اکبری معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین صفی‌خانی مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و سایر مسئولان و فعالان بسیج دانشجویی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مسئولان بسیج دانشجویی، گفت: به لطف خداوند مسئولان بسیج در این دانشگاه در هر دوره نسبت به گذشته فعال‌تر و پویاتر عمل کرده‌اند و دستاوردهای ارزشمندی به ارمغان آورده‌اند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه ویژه به اقتصاد بدون نفت، اظهار کرد: پیشرفت کشور پس از انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست؛ به عنوان نمونه ما در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی یکی از واردکنندگان بزرگ دارو بودیم، اما به لطف خداوند و تلاش و پشتکار جوانان این مرز و بوم، امروز به یکی از تولید کنندگان بزرگ و صادرکننده‌ی دارو به سایر کشورها تبدیل شده‌ایم که دستاورد بزرگی برای ما بوده و نشان دهنده‌ی لزوم توجه به اقتصاد بدون نفت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: باید همین روش را در سایر زمینه‌ها نیز پیش گرفته و با سعی و تلاش خود، کشور را به جلو پیش ببریم.

موسی‌خانی در پایان سخنان خود به از خودگذشتگی‌های فرزندان این مرز و بوم طی 40 سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از جوانان و غیورمردان این سرزمین طی سال‌های پس از انقلاب و در زمان‌های مختلف، با از خود گذشتگی‌ها و رشادت‌های بی‌نظیر خود، از این مرز و بوم حفاظت کرده و آن را سربلند کرده‌اند و امروز نیز بر ما واجب است تا با اعمال و رفتار خود قدردان این زحمات باشیم تا شرمنده‌ی شهدا نشویم.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین نیز در این جلسه با بررسی وقایع 13 آبان، آن را رویدادی بزرگ دانست و گفت: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، هیمنه و هژمونی پوشالی این قدرت استکباری شکسته شد.

عباس کاظمی به اوضاع نابسامان امروز آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: امروز آن‌ها در زمینه‌ی اقتصادی و نظامی با بیشترین مشکل روبه‌رو هستند و تسلیحاتی که تولید می‌کنند را تنها می‌توانند بفروشند و به لحاظ اقتصادی امکان استفاده از آن را ندارند؛ از این رو نباید گرفتار جنگ روانی آن‌ها و استفاده از حربه‌ی حمله‌ی نظامی شد.

او ادامه داد: 40 سال از حادثه ی 13 آبان گذشته و شرایطی که امروز برای آمریکا رقم خورده در کتابی تحت عنوان "افول موریانه‌وار آمریکا" جمع‌آوری شده که به دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم حتما این کتاب را مطالعه کنند؛ این کتاب با آمار و ارقام، افول آمریکا را اثبات کرده و همین میزان در خصوص 13 آبان کفایت می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: رویکرد بسیج دانشجویی براساس طرح ین جنگ نرم بسیج دانشجویی تغییر کرده و ما به سوی نقش آفرینی مطالبه‌گر در جامعه حرکت می‌کنیم نسبت به مسایل اصلی جامعه و در کنار فعالیت عمومی که باید داشته باشیم، اما رویکرد اصلی بسیج در ادامه حضور مساله محور در جامعه خواهد بود که در این مسیر استادان و دانشجویان نقش اساسی خواهند داشت.

او در پایان از همراهی موسی‌خانی و مجموعه‌ی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با مجموعه‌ی بسیج در نزدیک به 30 سال فعالیت، قدردانی کرد و گفت: این دانشگاه خوب توانسته در عرصه‌های مختلف کارهای بزرگی انجام دهد و ما نیز برای آنان دعا می‌کنیم که این مسیر را با قوت هرچه بیشتر ادامه دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین نیز در این مراسم خطاب به دانشجویان بسیجی، گفت: بسیجی از صنف دانشجویی، باید اهل علم و معرفت باشد و در این سنگر کارها را براساس رسالت دانشجویی خویش پیش ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محبی ادامه داد: دانشجو بدون موفقیت در حوزه‌ی علم، نمی‌تواند در سایر حوزه‌ها کارها را پیش ببرد، امیدواریم مسئول جدید بسیج دانشجویی نیز با استفاده از تجارب مسئولان پیشین، کارها را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برساند.

او همچنین همراهی موسی‌خانی با مجموعه‌ی بسیج را در سطح استان کم نظیر و حتی بی‌نظیر خواند و افزود: دانشجویان و بسیجیان دانشگاه‌آزاد اسلامی قزوین باید از این فرصت بیشترین بهره را ببرند و قدر این موهبت را بدانند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان اظهار امیدواری کرد تا جامعه‌ی دانشگاهی کشور و به خصوص بسیج دانشجویی تحت دعای حضرت ولی‌عصر (عج) و هدایت مقام معظم رهبری قرار بگیرند و به بهترین شکل ممکن به سرمنزل مقصود برسند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مهدی نوروزی، معین صفری به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش برادران و سرکار خانم آران به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین در بخش خواهران معرفی شدند.

/انتهای پیام

کد خبر: 1032080

وب گردی

وب گردی