دانشجویان باید دشمنان اسلام را به صورت آتش به اختیار از کشور بیرون برانند

فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) گفت: معنای انقلاب اسلامی، حرکت تدریجی جامعه به سمت اهداف انقلابی است، ملت افتخار می‌کند به آمریکا نه گفته و در زمینه استکبارستیزی، مقابله با ظلم و ظلم‌ستیزی موفق عمل کرده است‌

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار محمدعلی جعفری در میزگرد ضد امپریالیستی که عصر امروز دوشنبه 13 آبان‌ماه 98 توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به نقش جوانان در انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ابتدا لازم است به تعریف انقلاب اسلامی بپردازیم؛ حرکت تدریجی، مستمر و مردمی و جهادی از جمله ویژگی‌های حرکت انقلاب اسلامی است که باید در راستای فرامین الهی، اهداف اسلام و قرآن باشد. مشکلات بسیاری با دشمنان انقلاب بر سر تعریف انقلاب است. برخی معتقدند پیروزی انقلاب در سال ۵۷ به پایان رسید و پس از آن باید صرفاً بر حل مسائل‌ داخلی متمرکز شد. بسیاری معتقد بودند لازم نبود انقلاب دومی صورت بگیرد و لانه جاسوسی تسخیر شود؛ زیرا اعتقاد داشتند باید بر اساس قوانین بین‌المللی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: معنای انقلاب اسلامی، حرکت تدریجی جامعه به سمت اهداف انقلابی است، ملت افتخار می‌کند به آمریکا نه گفته و در زمینه استکبارستیزی، مقابله با ظلم و ظلم‌ستیزی موفق عمل کرده است‌. حرکت انقلاب اسالامی با هدایت الهی و قرآنی به دست امام معصوم یا نائب بر حق ایشان یعنی ولایت فقیه است. بدون هدایت، حرکت انقلاب اسلامی بی‌معناست. اگر ملت در سال‌ ۵۷ انقلاب نمی‌کرد، به دستور قرآنی عمل نکرده بود.

فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) گفت: براساس تعریف انقلاب اسلامی، همیشه منتظر انقلاب هستیم. انقلاب در سال ۵۷ تمام نشد و استمرار دارد. انقلاب اسلامی بر اساس تعریف رهبری پنج مرحله است و تا کنون دو مرحله را پشت سر گذاشته و در مرحله سوم قرار دارد. مرحله اول پیروزی انقلاب اسلامی و مرحله دوم تشکیل حکومت اسلامی و تثبیت آن به صورتی است که غیرقابل براندازی باشد. این اتفاق ۴۰ سال طول کشید. دو مرحله با موفقیت کامل تحت عنوان گام اول انقلاب پشت سر گذاشته شده است. مرحله سوم و چهارم اسلامی شدن دستگاه‌های‌اجرایی و جامعه است و عدالت مهم‌ترین هدف جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: لانه جاسوسی تسخیر شده و این اقدام به عنوان انقلاب دوم خوانده می‌شود که در مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم صورت گرفته است. لانه جاسوسی در ایران نمی‌توانست باقی بماند و انقلاب اسلامی نیز ادامه داشته باشد. تسخیر لانه جاسوسی توسط برخی دانشجویان خط امام (ره) صورت گرفت، در طول چند سال اخیر تأکیدات زیادی از سوی رهبری در راستای انجام اقدامات آتش به اختیار صورت گرفته است. طبیعتاً لانه جاسوسی هم‌اکنون در ایران وجود ندارد؛ اما دشمنان اسلام و افرادی که خط غرب را دنبال می‌کنند در کشور وجود دارند. دانشجویان وظیفه دارند این افراد را به صورت آتش به اختیار از کشور بیرون برانند.

جعفری افزود: با اتکا بر توان داخلی می‌توان مقابل بزرگترین قدرت‌ها ایستاد. در حال حاضر از تهدیدها عبور کرده و به بیانیه گام دوم انقلاب رسیده‌ایم. خطاب اصلی این بیانیه به جوانان است و از آنها انتظار‌ دارد برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی تلاش کنند. رهبر معظم انقلاب اشاره‌ای به این نکته کرده و دستور عملیاتی برای جوانان تعریف کردند. ایشان چهار عظمت را در بیانیه گام دوم برای انقلاب اسلامی ذکر کردند. عظمت نقش نیروی متعهد در انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفت، پس از آن جامعه باید حرکت عمومی تحت عنوان نیروی جوان متعهد انجام دهد. نیروی جوان انقلاب‌ در‌ مقابله با بحران‌های امنیت داخلی و عمومی، نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: بارها مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند باید برای رفع مشکلات نگاه به داخل داشت، جوانان در این زمینه نقش پررنگی را ایفا می‌کنند. مهم‌ترین اقدام تطبیق فعالیت‌های دانشجویان کنونی و دانشجویان خط امام (ره) سال ۵۷ است. رهبری در بیانیه گام دوم به حرکت عمومی برای رسیدن به چشم‌انداز روشن اشاره می‌کنند. جوانان و دانشجویان باید در این راستا گام بردازند. جوانان متعهد می‌توانند در نظام مدیریتی کشور، تحولی عظیم ایجاد کنند؛ این موضوع ضرورت جامعه امروز ماست.

فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) در پغایان گفت: دانشجویان نباید منتظر باشند که آنها را به کار وادارند؛ بلکه باید به صورت خودکار پیش بروند و به حرکت عمومی مردم و جامعه برای تحقق چشم‌انداز انقلاب کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032091

وب گردی

وب گردی