حمایت معاونت‌ علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی در واحدها

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این معاونت از برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی، حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در نشست کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی که عصر امروز با حضور معاونان پژوهشی واحدهای استان تهران در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: تعالی علوم انسانی و‌ هنر از جمله اهداف این معاونت در دانشگاه آزاد اسلامی است که در سه ساحت روزآمدی، بومی‌سازی و حکمی‌سازی اجرایی شده و در سرفصل دروس، مجلات و توانمندسازی اساتید تجلی می‌یابد.

وی با بیان اینکه کرسی‌های علمی یکی از فعالیت‌هایی است که تعالی علوم انسانی و هنر را به منصه ظهور می‌رساند، اظهار داشت: کرسی‌های آزاداندیشی و کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی دو کرسی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ماموریت و مسئولیت کرسی‌های آزاداندیشی با معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مجری برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی معاونت‌ پژوهش و فناوری است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تا کنون دو هزار ۷۵۳ کرسی ترویجی طی شش ماه گذشته در کشور برگزار شده است، تصریح کرد: سهم دانشگاه آزاد اسلامی از این تعداد کرسی ترویجی کمتر از ۲۰۰ کرسی بود که نشان می‌دهد در گذشته حضور دانشگاه آزاد در برگزاری کرسی‌های ترویجی کمرنگ بوده است. اکنون با تشکیل معاونت علوم انسانی و هنر در این دانشگاه، برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی یکی از برنامه‌ها و مأموریت‌های اصلی این معاونت است.

وی تأکید کرد: در صورت رعایت اخلاق، انصاف و منطق هیچ‌گونه خط قرمزی در ارائه بحث‌های علمی وجود ندارد و ما از برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی که یکی از مأموریت‌های معاونت‌ علوم انسانی و هنر است، حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه امروز همزمان با 13 آبان، کرسی‌های علمی ترویجی و نظریه‌پردازی در این دانشگاه عملیاتی می‌شود، اظهار داشت: دکتر خسروپناه یکی از شخصیت‌های اندیشه‌ورز و نظریه‌پرداز در حوزه علوم انسانی است و حضورش در دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مغتنمی برای دانشگاه است تا برای تعالی و رشد علوم انسانی و هنر گام برداریم.

وی با تأکید بر حمایت از کرسی‌های تخصصی نظریه‌پردازی و ترویجی، افزود: متأسفانه تاکنون بستر رشد مناسب برای اعضای هیات علمی گروه‌های علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم نبود و اساتید علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد با فرصت‌های حداقلی شرایط رشد را برای خود ایجاد کردند. بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، با برگزاری کرسی‌های تخصصی نظریه‌پردازی 7 تا 12 امتیاز و کرسی‌های نوآوری علمی و نقد علمی 3 تا 7 امتیاز در ارتقا مرتبه علمی اعضای هیات علمی لحاظ خواهد شد. برگزاری هر کرسی ترویجی نیز 2 تا 4 امتیار در ارتقای مرتبه علمی اساتید تاثیر دارد.

عراقیه در تشریح مأموریت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «ساماندهی نشریه‌های علمی»، «ترمیم رشته گرایش‌ها بر اساس آمایش سرزمینی»، «ساماندهی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها از طریق نظام موضوعات پژوهشیار»، «تقویت علمی مدرسان از طریق توانمندسازی اساتید و توجه به انجام فعالیت‌های پژوهشی در کنار آموزش»، «کشف نخبگان علمی و استادان فرهیخته»، «تدوین و تقویت کتب درسی، غیردرسی و مرجع»، «احیاء تراث اسلامی»، «آثار در زمینه طب، هیئت، علوم، موسیقی، جغرافیا، تفسیر، کلام و فلسفه»، «کشف مکاتب علمی و متدلوژی در حوزه علوم انسانی»، «کاربست مکاتب علمی علوم انسانی در تمدن اسلامی و ایران» و «اصلاح آیین‌نامه‌های دانشگاه» از جمله‌ مأموریت‌های مهم این معاونت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032101

وب گردی

وب گردی