توسعه فناری‌های نوین دوران تحریم را به فرصت تبدیل می کند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تحریم ها می تواند با توسعه فناوری های نوین به یک فرصت تبدیل شود که خوشبختانه طی سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه توسعه محصولات و شرکت های دانش بنیان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه شهرستان تبریز عصر امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی که در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزارشد، اظهار کرد: فناوری های نوین با از بین بردن مرزهای متعارف زندگی، فصای جدیدی را ایجاد کرده اند، امروزه سبک زندگی دچار تغییر و تحول شده و الگوی جدیدی از سبک زندگی پدیدار شده است.

وی افزود: این تغییرات موجب شده روش های سنتی زندگی با چالش های جدی مواجه شود و استفاده از فناوری های نوین نمی تواند اجتناب ناپذیر باشد؛ به همین دلیل دین اسلام ارزش زیادی برای علم و فناوری قائل شده است. دین اسلام به جهت توحیدی بودن علم توجه زیادی دارد.

آل هاشم تصریح کرد: علم و فناوری پایه و اساس بسیاری از قدرت هاست و از طریق آن می توان انباشت ثروت را به خوبی مدیریت کرد؛ مقام معظم رهبری تاکید می کنند که هرکسی که علم داشته باشد می تواند فرمانروایی کند.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته استقبال فراوانی نسبت به شرکت های فراوانی صورت گرفته است؛ اهل دانش باید همت کنند تا شاهد افزایش شرکت های دانش بنیان باشیم به طوری که امروز کشورهای پیشرفته جهان سرمایه گذاری های بزرگی بر روی شرکت های دانش بنیان کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی طی چند سال گذشته مانع سامان گرفتن اقتصاد کشور شده اند، البته اگر وابستگی اقتصاد کشور کمتر بود دشمن نمی توانست بر آن اثر گذار باشد و به همین دلیل، باید توجه ویژه ای به اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم. به وسیله نیروی جوانان می توانیم دربرابر تحریم های آمریکا بایستیم و این تحریم ها را، به فرصتی برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور تبدیل کنیم.

آل هاشم در پایان خاطر نشان کرد: تحریم ها می تواند با توسعه فناوری های نوین به یک فرصت تبدیل شود که خوشبختانه طی سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه توسعه محصولات و شرکت های دانش بنیان انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032107

وب گردی

وب گردی