خط و نشان رئیس کل دادگستری برای مفسدان/التماس می کنم پاسخگوی مراجعات مردم باشید

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به این مطلب که نطفه بیشتر مفاسد در نزدیکی شعب بسته می‌شود گفت: خیلی از مفاسد به دلیل عدم نظارت رخ داده است و باید نظارت بر شعب و کارکنان و رفت و آمدها را جدی گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با توجه به وضعیت فعلی و برنامه تحولی در قوه قضائیه وظیفه داریم با جدیت کارها رو پیش ببریم.

وی افزود: مشکلات فراوان است و آن را در پایتخت قبول داریم در کنار محرومیت‌هایی که مانند کمبود پرسنل و تجهیزات داریم، فقر و محرومیت قابل توجه است. بطور مثال در شهرستان ملارد علی رغم اینکه جمعیت ۳۵۰هزار نفری دارد اما یک بیمارستان ندارد و در بحث قضایی هم متاثر این کمبودها هستیم.

حشمتی گفت: اطاله دادرسی از موضوعات مهم و دیرپای قوه قضائیه است و الان معضل جدی اطاله دادرسی است و تعداد و حجم پرونده‌ها آمار نگران کننده ای دارد و عزم جدی انقلابی را می طلبد و هر مجتمعی باید تکلیف خود را با این مشکل روشن کند.

وی ادامه داد: برنامه هایی در این زمینه داریم ولی وقتی تقسیم کار کرده ایم یعنی حساب و کتابی هست و باید بدون تعارف بگویم همه باید با تمام وجود به این امر بپردازند و برای برنامه ریزی سرپرستان پای کار بیایند و تکلیف پرونده های معوقه را روشن کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: بطور دی مطالبه گری می کنم و هنوز کارم را جدی شروع نکرده ام بخصوص پرونده هایی که تا ۶۰۰ نفر شاکی دارد و روی میز قاضی است و نباید صبر کرد و بنده وظیفه خود را در قبال انها انجام می دهم و باید تکلیفشان روشن شود.

رییس کل دادگستری استان تهران خطاب به مدیران قضایی گفت: التماس و تقاضا می کنم پاسخگوی مراجعات مردم باشید و صبور باشید و به درد آنها برسید.

حشمتی در مورد جمعیت کیفری گفت: عادت کرده ایم سریعا حکم بازداشت می دهیم و به مشکلات مردم توجهی نمی شود در دستگیری‌ها باید محتاط باشیم و بدون سند نباید انجام شود اینکه یک ساعت بعداز دستگیری فرد آزاد شود توجیهی ندارد.

وی در جهت کاهش جمعیت زندانیان کیفری گفت: ما عدد قابل توجهی زندانی داریم که نیاز به مراقبت دارند و با مراجعه به زندان ها از خیلی مشکلات آنها می کاهد. حدود ۲هزار پرونده داریم که به دلیل اعزام نشدن زندانی، تجدید وقت شده است.

حشمتی در بحث نظارت گفت: خیلی از مفاسد به دلیل عدم نظارت رخ داده است و باید نظارت بر شعب و کارکنان و رفت و آمدها را جدی گرفت چرا که می بینیم نطفه خیلی از مفاسد اطراف شعب بسته می‌شود.

وی گفت: مردم از باب اعمال نفوذها نگران هستند چرا به اعتماد مردم خلل وارد می کنیم درحالی که باید اعتماد را افزایش داد، مردم از این بابت نگرانند.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: باید نظم در انجام امور داشته و به موقع در شعب حضور داشته باشیم.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات موضوع ارجاع پرونده است و اگر پرونده ایرادی دارد باید رفع شود،گاهی پرونده ها اینقدر حجیم است که قاضی می ترسد به سراغ آن برود باید کمک کنیم تا این پرونده‌ها تعیین تکلیف و از مدار جریان خارج شوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1032111

وب گردی

وب گردی