مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات افتتاح می‌شود

مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، 18 آبان ماه افتتاح می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد علوم و تحقیقات، مراسم افتتاح مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کاربردی کردن علوم و تحقق تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین، روز شنبه ۱۸ آبان در سالن همایش دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی برگزار می شود.

مراکز رشد و نوآوری، مراکزی هستند که فضای اداری، فنی و آزمایشگاهی همراه با خدمات حمایتی را برای شرکت‌های نوپا فراهم می‌کنند. در واقع این مراکز ارائه کننده فضا، خدمات حمایتی و تجهیزات مشترک برای تیم‌ها و واحدهای فناور هستند تا بتوانند افراد را در ایجاد و توسعه کسب و کار خود یاری کنند.

مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات از جمله مراکزی است که با هدف کاربردی کردن و تبدیل علم به ثروت ضمن حمایت و پشتیبانی، خدمات متنوع و گوناگونی را به محققان و پژوهشگران ارائه می‌دهد، این مرکز به دنبال تحقق دانشگاه نسل سوم و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین است.

دانشجویان و صاحبان ایده‌های نو می‌توانند با حضور در مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات، از امکانات مرکز استفاده کرد و ایده خود را پرورش داده و به سوی تجاری سازی و ثروت آفرینی سوق دهند.

اختصاص دفاتر کار اداری، فضای کار اشتراکی، اتاق جلسات، خدمات مشاوره کسب و کار، امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت افزاری، حضور شتاب‌دهنده‌ها جهت حمایت فکری و مالی از طرح‌ها در طبقات چهارم و پنجم این ساختمان، از جمله امکاناتی است که در این مرکز ارائه خواهد شد.

از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز می‌توان به برگزاری نمایشگاه ها، رویدادهای کارآفرینی، انگیزشی و آموزشی به صورت منظم و با حضور صاحبان صنعت و کارآفرینان مطرح کشور اشاره کرد. این دست همایش‌ها کمک شایانی به دانشجویان و صاحبان ایده‌های نو برای پیدا کردن ارتباط نزدیک با دیگر کارآفرینان و صاحبان صنایع در راستای دریافت مشاوره و آشناسازی آنان با دشواری‌ها و راه‌کارهای راه‌اندازی کسب و کار خواهد بود.

در حال حاضر شرکت‌ها و واحدهای فناوری در حوزه‌هایی نظیر پزشکی، اتوماسیون رباتیک، جواهرسازی، اپلیکیشن ورزش و سلامت، ساخت موتورهای کوادکوپتر در این مرکز استقرار یافته‌اند که با توجه به درخواست‌های ارائه شده، به زودی شرکت‌ها و واحدهای فناور گوناگونی در این مرکز مستقر خواهند شد.

علاوه بر موارد ذکر شده دانشجویان می توانند به عنوان نیروی داوطلب و یا همکار دانشجو در فعالیت‌های مرکز رشد و همچنین فراخور رشته تحصیلی خود در شرکت‌های فناور مستقر در این مرکز فعالیت کنند. این امر می تواند کمک شایانی به کسب تجربه و آمادگی آنان برای فعالیت آتی شان در حوزه کسب و کار و صنعت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032115

وب گردی

وب گردی