آغاز نمایشگاه کتب کاربردی از ۱۹ آبان/ زنگ خطر برای نمایشگاه کتاب تهران

مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان گفت: هفدهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی با هدف تامین منابع علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ۱۹ تا ۲۲ آبان و همزمان با هفته کتاب در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برپا می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، احد رضایی، مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان طی یک نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، درباره برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی توضیحاتی داد و گفت: هفدهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بزرگ‌ترین رویدادی است که کتاب‌های دانشگاهی اورجینال در آن عرضه می‌‌شود.

وی افزود: هفدهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی با هدف تامین منابع علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی از ۱۹ تا ۲۲ آبان ماه و همزمان با هفته کتاب در محل کتاب‌خانه مرکزی دانشگاه تهران برپا شد.

رضایی همچنین گفت: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه مربوط به سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ است که با تخفیف مناسب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در این نمایشگاه ۲۵ هزار عنوان کتاب انگلیسی عرضه می‌شود که ۱۳ هزار عنوان آن در حوزه علوم انسانی، ۵ هزار ۵۰۰ عنوان در حوزه هنر، ۴ هزار و ۳۰۰ عنوان در حوزه مهندسی و علوم پایه و ۲۲۰۰ عنوان در حوزه پزشکی است.

رضایی با اعلام اینکه ۱۷۰ ناشر از طریق ۱۱ شرکت در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کنند، افزود: با توجه به شرایط ارزی و قیمت کتاب خارجی قرار شده کتاب‌ها با حداقل ۲۵ درصد تخفیف عرضه شود، اما برخی کتاب‌ها با تخفیف ۶۰ و ۵۰ درصد هم عرضه می‌شوند.

مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان در ادامه با بیان اینکه امسال تعداد کتب و شرکت‌کنندگان نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته، گفت: به دلیل بالا بودن قیمت ارز، قیمت کتاب‌ها هم افزایش داشته همه این موارد در حالی است که حمایتی از از ما صورت نمی‌گیرد از این رو ناشران رغبت کمتری دارند در نمایشگاه حاضر شوند و این مسئله زنگ خطری است برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ چرا که نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی قسمت کوچکی از بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران است.

به گفته وی متاسفانه نتوانستیم کتاب زیادی به این نمایشگاه بیاوریم، هم قیمت ارز در این مساله تاثیرگذار بود و هم ترخیص کتاب از گمرک. از این رو نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش از جهت حضور ناشر و ۳۰ درصد در قسمت کتب عرضه شده کاهش را شاهدیم.

رضایی با بیان این دغدغه که دو وزارتخانه بهداشت و علوم چند سالی است خود را کنار کشیده‌اند و بار اصلی بر دوش ارشاد است، اما صحبت‌هایی شده تا آن دو وزارتخانه هم کمک‌هایی کنند گفت: چنانچه این دو وزارتخانه برای منابع درسی کمک نکنند، شاید سال آتی این نمایشگاه برگزار نشود.

وی تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه فضای برگزاری هم کاهش داشته است. از این رو هفدهمین دوره در فضایی به مساحت ۶۰۰ متر مربع برگزار می‌شود؛ در حالی که سال گذشته فضای نمایشگاه هزار متر بود.

مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان در پایان پیرامون قیمت گذاری کتاب‌های نمایشگاه گفت: قیمت‌گذاری کتاب‌ها بر اساس نرخ روز بانک مرکزی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، فهرست کتاب‌های عرضه شده در سایت انجمن به نشانی www.anjomannasheran.com بارگذاری شده ‌است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1032124

وب گردی

وب گردی