شهرداری تهران 6 هزار معتاد متجاهر را باید ساماندهی کند

استاندار تهران گفت: شهرداری تهران مکلف است بر اساس قانون 6 هزار معتاد متجاهر را ساماندهی کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، گفت: شهرداری تهران مکلف است نسبت به پذیرش 6 هزار معتاد متجاهر و ساماندهی آنها اقدام کند.

وی گفت: این معتادان باید در مراکز بهارانی که توسط شهرداری تهران دایر شده است نگهداری شوند و مراحل ترک اعتیاد را طی کنند و در نهایت نسبت به مهارت‌آموزی و اجتماع‌پذیر کردن این افراد اقدام شود.

محسنی بندپی گفت: متأسفانه بعضی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به واگذاری مراکز بهاران گارد گرفتند ولی آقای یگانه معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران و شهردار موافق این موضوع هستند و قرار شد که لایحه‌ای در شورای شهر تهران در خصوص این واگذاری‌ها مطرح شود.

استاندار تهران بیان داشت: به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران این موضوع را پیگیری خواهم کرد که مراکز بهاران یا به بهزیستی واگذار شود و یا به بخش‌هایی که دارای مجوزهای لازم هستند واگذار شود.

وی در واکنش به اینکه استان تهران رتبه شانزدهم را در ارزیابی‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کسب کرده است، گفت: اقدامی که در شوش و هرندی، ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران انجام داد فوق‌العاده بوده است و نمی‌شود به صورت کمی ارزیابی در خصوص عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر داشت بلکه ارزیابی‌ها باید به صورت کیفی انجام شود.

محسنی بندپی درباره ساماندهی کودکان معتاد زیر 18 سال نیز گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران تکلیف کرده است که به لحاظ علمی، کارشناسی و تخصصی درمان معتادان زیر 18 سال باید در حضور متخصصان اطفال و روانپزشکان در بیمارستان انجام شود و در این خصوص نیز دستگاه‌های مختلف تفکیک وظایف لازم را داشته باشند.

استاندار تهران ادامه داد: در غربالگری معتادین متجاهر مشخص می‌شود که اگر فردی بیمار است و عارضه مشخصی دارد و ستاد در این خصوص تصمیم‌گیری لازم را انجام بدهد و کار سم‌زدایی و متادون‌درمانی نیز در مراکز تخصصی و بیمارستانی برای افراد زیر 18 سال انجام شود و اگر این افراد فاقد سرپرست بودند تحویل سازمان بهزیستی شوند.

وی یادآور شد: بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران، افرادی که زیر 18 سال سن دارند را نمی‌توانیم به عنوان معتاد بیمار در نظر بگیریم.

محسنی بندپی و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان درباره حضور مسؤولان در جلسات مبارزه با مواد مخدر، گفت: همه مدیرانی که در این جلسه حضور دارند و یا به نمایندگی هستند باید نماینده تام‌الاختیار باشند و به مصوبات عمل کند.

وی گفت: استان تهران 16 هزار معتاد متجاهر دارد و باید با حضور دستگا‌های ذیربط نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی آنها اقدامات لازم صورت بگیرد که در حال حاضر نیز حدود 16 هزار ظرفیت برای ساماندهی این معتادین ایجاد شده است.

استاندار تهران تأکید کرد: ما به دنبال اقدامات مؤثر در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادین متجاهر هستیم و حصول نتیجه در این خصوص مهم است.

ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران هر ماه با حضور مدیران استانی در استانداری تهران برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، کشفیات مواد مخدر تریاک در رتبه اول قرار دارد و میزان تولید شیشه نیز در استان تهران کاهش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032133

وب گردی

وب گردی