استمرار گرانفروشی شرکت‌های لبنی / ادامه بی توجهی به اولتیماتوم‌های سازمان حمایت

 در حالی که قیمت محصولات لبنی از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین شده است، اما برخی شرکت‌های لبنی با تخلف از این مصوبه به دلخواه قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار محصولات لبنی همچنان آشفته است و شرکت‌های لبنی همچنان به دلخواه قمت محصولات خود را تعیین می‌کنند.

علی رغم تاکید‌های مکرر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر رعایت قیمت‌های تعیین شده از سوی ستاد تنظیم بازار، اما کماکان توجهی به این موضوع از سوی شرکت‌های لبنی نمی‌شود.

حتی در این باره علیرضا رستمی مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تعیین سقف قیمت کیفی‌ترین شیر خام و همچنین ۱۴ قلم فرآورده‌های لبنی و ابلاغ آن خبر داد و گفت: گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قیمت برخی محصولات لبنی توسط چند واحد تولیدی، دریافت شده که در این زمینه نیز پرونده تخلف برای واحد‌هایی که از مصوبات قانونی تمکین نکرده‌اند، تشکیل شده است.

با تمام این اظهارنظرها، اما شرکت‌های لبنی همچنان روال گذشته خود را طی کرده و بدون هیچ واکنشی محصولات خود را به قیمت دلخواه به بازار عرضه می‌کنند.

علی رغم تمام واکنش ها، در حالی که قیمت مصوب شیر بطری یک لیتری کم چرب طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار ۴۹۰۰ تومان است، اما این شرکت‌ها این محصول را با قیمت‌های ۵۴۰۰، ۵۶۰۰ و ۵۷۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

همچنین در حالی که قیمت ماست کم چرب دبه‌ای ۲.۵ کیلوگرمی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ۱۴۰۰۰ تومان تعیین شده است، اما شرکت‌های لبنی در تخلفی آشکار ماست‌های دبه‌ای ۲ کیلوگرمی را با قیمت‌های ۱۵.۵۰۰ تومان و ۱۴۰۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

شواهد امر نشان می‌دهد به دلیل اینکه برخورد آنچنانی در برابر تخلفات شرکت‌های لبنی طی سالیان گذشته صورت نگرفته است آن‌ها هیچ گونه واهمی از استمرار تخلفات خود ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032144

وب گردی

وب گردی