استکبار ستیزی باید به باور عمومی تبدیل شود

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: استکبارستیزی و مبارزه با طواغیت زمان، به باور عمومی همه جریان‌های سیاسی تبدیل شده و از تکرار هزینه‌هایی که به بهانه «تنش زدایی» به کشور تحمیل شده، جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی درباره یوم‌الله ۱۳ آبان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: یوم‌الله ۱۳ آبان، روزی است که خشم فروخفته ملت رنج‌کشیده ایران شعله‌ور شد و لانه توطئه و جاسوسی را به آتش کشید. این مردم انقلابی همواره در دویست سال گذشته، سنگینی سایه استبداد حکام وابسته و سیطره استعمار ابر قدرت‌های بیگانه را بر دوش خود احساس می‌کردند و به‌تازگی موفق شکستن بت پادشاهی شده بودند. اینک نوبت بیرون انداختن خارجی‌هایی بود که به‌جای فهم پیام «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» می‌کوشیدند از طریق کودتا و تحریک تجزیه‌طلب‌ها، این حکومت برآمده از رأی مردم را ساقط و به‌مانند کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، حکومت متبوع خود را بر سرکار آورند.

دانشجویان در این بیانیه بیان کردند: خروش مردم علیه سفارت آمریکا، به استعفای دولت غرب‌گرای آن زمان منتهی شد و از آن ‌پس تاکنون، گروه‌های سیاسی غرب‌گرا با شکل دادن دو قطبی «تعامل/تقابل»، انقلابی‌گری را در تعارض با منافع ملی به ‌حساب آورده‌اند و معتقد بودند انقلابی‌گری عمری شش‌ماهه دارد و بعد از آن باید عقلانیت را جایگزین غلیان احساسات کرد. لکن هرچه که گذشت از دل عقلانیتی که این گروه‌ها توصیه می‌کردند چیزی جز «امتیاز دادن»، «مروارید را با آب‌نبات معامله کردن»، «خود تحریمی» و «بتن‌ریزی» بیرون نیامد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مردم انقلابی که استکبار و استبداد را مانع پیشرفت و تحقق عدالت می‌دیدند و می‌کوشیدند همانطور که خود به «مقاومت» در برابر ظلم و جنایات پرداختند از همه ملت‌هایی که خواستار ایستادگی و پایمردی در مقابل نظام سلطه بودند حمایت کرده است. این منطق محکم که راه نفوذ دشمن را می‌بندد و قدرت جمهوری اسلامی را به منصه ظهور می‌رساند هرچه بیشتر می‌گذرد ضعف و پوشالی بودن قدرت نظام سلطه را بیش از پیش ثابت می‌کند. مقاومت جمهوری اسلامی در مسیری که به حقانیت آن ایمان دارد و ثبات قدمی که در این زمینه از خود نشان داده است، نیروی محرکه‌ای است که کشور را از اشغال شدن ظرف سه روز به سرنگون کردن پیشرفته‌ترین پهپاد جهان و هم مرز شدن با رژیم صهیونیستی رسانده است.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: این قدرت و پیشرفت چشمگیر، آنچنان ضربات کاری و دقیقی بر پیکره نظام سلطه وارد کرده که همانند جنگ احزاب، همه به خط شده‌اند تا فاتحه این نظام الهی را بخوانند. از آن جایی که به اعتراف خودشان، گزینه نظامی برای همیشه به حاشیه رفته است در چند سال گذشته به تروریسم اقتصادی روی آورده‌اند و کوشیده‌اند با ابزار تحریم، «فشار حداکثری» خود را به نتیجه برسانند و از طریق میز مذاکره خواسته‌های نامشروع خود را به ملت ایران تحمیل کنند.

دانشجویان عنوان کردند که قطعاً این توطئه هم به شکست خواهد انجامید اما آنچه توجهات را به خود جلب می‌کند تحرکات جریان سیاسی خاصی در مجلس و دولت است که پس از تجربه تلخ برجام به دنبال تحمیل خسارت محضی دیگر هستند. در واقع آنچه به عنوان «راه حل مشکلات کشور» معرفی می‌شود به اذعان وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، «تکمیل کننده پازل جنگ اقتصادی آمریکا» است و راه‌های دور زدن تحریم‌ها را می‌بندد. جریان‌های سیاسی باید پاسخگو باشند چرا دقیقاً همان موقع که کشور در مسیر بی‌اثر ساختن تحریم‌ها به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده، در رسانه‌های زنجیره‌ای خود خواهان الحاق به کنوانسیون‌های استعماری‌ هستند و فراموش کرده‌اند که مسئولان سیاست خارجی، به هیچ عنوان حاضر به ضمانت دادن نشده‌اند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: انشالله استکبارستیزی و مبارزه با طواغیت زمان، به باور عمومی همه جریان‌های سیاسی تبدیل شود و از تکرار هزینه‌هایی که به بهانه «تنش زدایی» به کشور تحمیل شده، جلوگیری شود. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) برای تحقق اهداف و آرمان‌های امام خمینی(ره) قدم برمی‌دارد و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032155

وب گردی

وب گردی