مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 14 آبان

افتتاح سه طرح مهم حوزه کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت و افزایش تحقیقات پیرامون رابطه با آمریکا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 14 آبان به شرح زیر است:

افتتاح 3 طرح مهم حوزه کشاورزی در واحد جیرفت

روزنامه فرهیختگان، تیتر یک و عکس جلد خود را به افتتاح سه طرح مهم حوزه کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اختصاص داده است. اسماعیل اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در گفت‌وگو با فرهیختگان به در اختیار داشتن 100 هکتار زمین کشاورزی اشاره کرده که در آن تقریباً 40 هکتار مرکبات شامل اقلام مختلف، کشت و برداشت می‌شود. همچنین چهار هکتار گلخانه کشاورزی در اختیار این واحد است و امسال نیز چند حرکت خوب در این زمینه شروع شده که ازجمله آنها می‌توان به کشت گیاه لوفا در این گلخانه اشاره کرد؛ گیاهی که بیشتر جنبه بهداشتی و درمانی دارد.

افزایش تحقیقات پیرامون رابطه با آمریکا در دولت روحانی

فرهیختگان، نگاهی آماری به تحقیقات دانشگاهی در سه محور «رابطه با آمریکا»، «تحریم» و «اقتصاد مقاومتی» داشته و به افزایش تحقیقات پیرامون رابطه با آمریکا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخته است. یکی از موضوعات مهم دانشجویان و محققان در عرصه سیاست خارجی، نحوه رابطه ایران با آمریکاست و موارد مختلفی ازجمله تسخیر لانه جاسوسی تا نحوه مواجهه ایران با آمریکا در زمینه برجام مورد بررسی قرار گرفته است. بررسی بانک آماری پایگاه اطلاعات علمی ایران نشان‌ می‌دهد بررسی این موضوع در سال‌های 72 تا 78 و از سال 88 تاکنون مورد توجه محققان بوده است.

محرومیت در انتظار انصراف‌دهندگان مرحله تکمیل ظرفیت ارشد پزشکی

مرکز سنجش علوم‌پزشکی کشور در اطلاعیه‌ای با موضوع درخواست جابجایی یا بازگشت به محل پذیرش مرحله قبلی پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی‌ارشد سال ۹۸ اعلام کرد پذیرش مرحله نخست پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل‌ظرفیت لغو شده و به هیچ وجه و با هیچ دلیلی قابل بازگشت نیست.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 14 آبان به شرح زیر است:

برگزاری بیست‌وهفتمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان ارتوپدی ایران

عکس یک شماره امروز روزنامه آفرینش به بیست‌وهفتمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان ارتوپدی ایران اختصاص دارد که با ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی و با حضور استادانی از کشورهای انگلستان، کلمبیا، ترکیه، عمان، هندوستان و مصر تا 17 آبان در تهران برگزار می‌شود.

آغاز ثبت نام آزمون زبان انگلیسی تولیمو

آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در سال 98 به‌صورت اینترنتی (iBT) در سه مرکز برگزار می‌شود. آزمون مذکور برای دوره 137 در تاریخ هفتم آذرماه 98 و برای دوره 138 در تاریخ 28 آذر 98 منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032165

وب گردی

وب گردی