اجرای رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال‌جاری

وزیرآموزش‌ و پرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان در صورت تصویب آیین‌نامه مربوطه، از اول مهر اعمال می‌شود لذا این طرح در نیمه دوم سال 98 اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی‌میرزایی در دیدار معلمان دبیرستان دخترانه دوره اول علی‌اکبر داور منطقه 7 تهران، اظهار کرد: معلم باید اطلاعاتش به‌روز باشد لذا یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های آموزش‌ و پرورش، آموزش معلمان و تلاش برای ارتقای سطح علمی آنهاست.

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی مشکلاتی وجود دارد و امسال بیش از 100 هزار معلم کمبود داشتیم به همین‌منظور ناچار شدیم با روش‌هایی که مطلوب خودمان نبود، این کمبود را جبران کنیم؛ 50 درصد از کمبودها را با به‌کارگیری بازنشستگان و مابقی را از طریق به‌کارگیری سایر نیروها و روش‌ها از جمله تدریس معاونین مدارس تأمین کردیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: همه دارایی آموزش‌ و پرورش، نیروی انسانی است لذا آموزش معلمان برای ما خیلی مهم است و قطعاً در این زمینه تلاش خواهیم کرد؛ اگر همه‌چیز داشته باشیم اما معلم متخصص نداشته باشیم هیچ‌یک از اهداف ما محقق نخواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دبیران در خصوص جذب فرزندان فرهنگی اظهار کرد: جذب فرزندان فرهنگی نیازمند قانون است بنابراین پیگیر این موضوع هستیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: رتبه‌بندی معلمان در صورت تصویب آیین‌نامه مربوطه از اول مهرماه اجرایی می‌شود لذا این طرح قطعاً در نیمه دوم سال 98 خواهد شد.

وی تراکم دانش‌آموزی را در بسیاری از مدارس غیرقابل‌قبول دانست و اضافه کرد: 23 هزار مدرسه داریم که آمار دانش‌آموزی آنها زیر10 نفر است درصورتی‌که در برخی کلان‌شهرها، تراکم کلاس‌ها بیشتر از استاندارد است لذا این توزیع نامناسب تراکم باید اصلاح شود و در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه کشور تحت تحریم است و با مشکل بودجه مواجه هستیم لذا این امر در کیفیت فعالیت‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که علی‌رغم همه مشکلات، شرایط فعلی را بهتر کنیم.

در ابتدای این دیدار تعدادی از دبیران در خصوص موضوعاتی از جمله آموزش ضمن خدمت، رتبه‌بندی، بازنشستگی پیش ازموعد، جایگزینی و جذب فرزندان فرهنگی، ضرورت وجود مشاوره در مدارس متوسطه، فراهم کردن بیشتر فرصت‌های تربیتی و غیره با وزیر گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032173

وب گردی

وب گردی