صرفه جویی ۸۶ میلیون لیتری بنزین با بهره برداری از قطعه اول آزادراه تهران_شمال

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: آزادراه تهران – شمال بر اساس استاندارد‌های روز دنیا ساخته شده است و با افتتاح قطعه اول آزادراه بیش از ۸۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه جویی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، منوچهر خواجه دلوئی درخصوص مزایای افتتاح قطعه اول آزادراه تهران – شمال گفت: با افتتاح این قطعه بیش از ۸۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه جویی می‌شود که بر اساس نرخ بنزین فعلی معادل ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به برخی دیگر از مزایای قطعه اول آزادراه تهران –شمال تصریح کرد: کاهش ۴۴۷ میلیون کیلومتری استهلاک مسافت عبوری، کاهش ۳۷ میلیون تنی آلاینده‌ها و نقش ویژه در کاهش تصادفات از جمله مزایای افتتاح قطعه اول این آزادراه است.

خواجه دلوئی به نقل قولی از پلیس راه کشور درباره امنیت آزادراه تهران –شمال پرداخت و گفت: از زمانی که منطقه چهار آزادراه در سال ۹۴ افتتاح شده است؛ حدود ۵ میلیون و پانصد هزار خودرو از این منطقه عبور کرده‌اند و حتی یک نفر تلفات نداشته است و این موضوع باعث اقتخار بنیاد مستضعفان است که در جهت حفظ جان هموطنان تلاش کند.

معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه زمان تردد به شمال کشور با افتتاح قطعه اول آزادراه تهران – شمال کاهش می‎‌یابد؛ گفت: در مواقع عادی این آزادراه موجب کاهش یک و نیم ساعتی تردد به شمال کشور می‌شود و در مواقع پیک این مقدار به بیش از سه ساعت افزایش می‌یابد

خواجه دلوئی در پایان با اشاره به افتتاح قطعه اول آزادراه در بهمن سال جاری افزود: تونل‌های آزادراه تهران – شمال علاوه بر تهویه‌های معمولی دارای تهویه‌هایی مخصوص مواقع آتش است که ایمنی آنها را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032183

وب گردی

وب گردی