از  ورود مضامین اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی تا اجرای رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال‌

«لزوم ورود مضامین اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی، اعلام نحوه طراحی سوالات کنکور سال۹۹ برای دانش‌آموزان نظام جدید و قدیم، تمدید مهلت شرکت در مسابقه عکاسی «بچه‌های اربعین» و اجرای رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال‌جاری»از جمله مهم‌ترین عناوین حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به راهپیمایی 13 آبان و روز دانش‌آموز در هفته گذشته، حوزه آموزش و پرورش هفته پر خبری را پشت سر گذاشت؛ این اخبار از تاریخ 11 تا 17 آبان‌ماه در بسته خبری با عنوان یک هفته با آموزش و پرورش توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز منتشر می‌شود.

از جمله مهم‌ترین عناوین هفته گذشته این حوزه می‌توان از «لزوم ورود مضامین اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی، اعلام نحوه طراحی سوالات کنکور سال۹۹ برای دانش‌آموزان نظام جدید و قدیم، تمدید مهلت شرکت در مسابقه عکاسی «بچه‌های اربعین» و اجرای رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال‌جاری» یاد کرد.

پیگیری فروش کتاب‌های درسی در بازار آزاد توسط آموزش‌و‌پرورش/ درج مفاهیم لانه جاسوسی در کتب درسی

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته با اشاره به ورود کتاب‌های درسی به بازار سیاه بیان کرد: با اخباری که دریافت کردم در برخی مدارس، کتاب به طور کامل توزیع نشده بود که با چند نوبت کنترل، از تمام استان‌ها مراقبت کردیم؛ همچنین افرادی‌ برای رسیدگی به این موضوع مأموریت دارند.

وی با اشاره به ورود مفاهیم لانه جاسوسی به کتب درسی بیان کرد: در سند تحول بنیادین، پیش‌بینی‌هایی برای تدوین محتوای کتب درسی بر اساس ساحت‌های 6گانه صورت گرفته است. امیدواریم این مفاهیم به‌زودی در کتاب‌های درسی گنجانده شوند. مهم‌ترین مأموریتآموزش‌ و‌ پرورش، تربیت نسل نو است؛ همچنین تأکیداتی بر جنبه‌های مختلف از جمله سیاسی و اجتماعی پیش‌بینی شده است. دانش‌آموزان باید درک روشنی از محیط اجتماعی پیرامون خود داشته باشند.

میرحاجی

دشمنی آمریکا با ایران ثابت شده است/ ۱۳ آبان بیانگر همبستگی ملت ما است

مراسم نواختن زنگ استکبار ستیزی به مناسبت یوم‌الله 13 آبان صبح دوشنبه 13 آبان‌ماه 98 در دبیرستان دخترانه دوره اول علی‌اکبر داور برگزار شد، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: ۱۳ آبان در فرهنگ ما روز بزرگی است، مناسبت‌های متعددی در این روز اتفاق افتاده است. سال گذشته در ۱۳‌ آبان شدید‌ترین تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ایران اعلام شد، آن‌طور که خود آمریکایی تعبیر کردند، هدف از این تحریم‌ها افزایش فشار بر مردم جامعه، ناتوان کردن ملت ما، برهم زدن معیشت جامعه و نابود کردن اقتصاد کشور است.

وی افزود: در یک سال گذشته ملت ایران با مقاومت ملی، جدیت و اهتمام تمام مسئولان روزهای سخت را پشت سر گذاشت و با عزت و افتخار می‌تواند بگوید تحریم‌ها را شکست داده است. تمامی چهار رویدادی که از سال‌ ۴۳ تا ۹۷ در ایران رخ داده، دارای حلقه مشترک بوده که مهم‌ترین آن دشمنی آمریکا با مردم ایران است.

حاجی میرزایی بیان کرد: وجه مشترک میان این چهار رویداد ظهور فرهنگ استکبارستیزی و نفی سلطه‌گری است. بصیرت انقلابی ملت ما در چنین شرایطی آشکار شد. چهار رویداد آمریکا شکست خورد، انقلاب‌ پیروز شد و نفوذ آمریکا در کشور پایان یافت. در تحریم ایران نیز آمریکا ناکام است و شکست خواهد خورد. ۱۳ آبان در این چهار رویداد بیانگر همبستگی ملت ماست، دانش‌آموزان باید امروز را به عنوان یک روز بزرگ گرامی بدارند تا آگاهانه در آینده خود بدرخشند‌.

۳۶ هزار شهید دانش‌آموز نشان‌دهنده انقلابی بودن آموزش‌و‌پرورش است

عبدالرضا فولادوند رئیس آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم نواختن زنگ استکبارستیزی به مناسبت یوم‌الله 13 آبان که دوشنبه 13 آبان در دبیرستان دخترانه دوره اول علی‌اکبر داور برگزار شد، اظهار کرد:‌ ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار شهید فرهنگی نشان‌دهنده انقلابی بودن آموزش و پرورش است. عهد می‌بندیم تا پای جان متعهد به انقلاب هستیم و اجازه نمی‌دهیم بیگانگان بر کشور تسلط پیدا کنند.

حذف تنوع مدارس باعث تضعیف عدالت آموزشی می‌شود

چندی است قانون حذف تنوع مدارس نقل محفل کارشناسان و مسئولان شده است، این قانون مخالفان و موافقان زیادی دارد. شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان اعلام کرد: فلسفه ظهور مدارس دولتی همچون مدارس عشایری، نمونه دولتی، مدارس شبانه روزی، مدارس بزرگسالان و مدارس از راه دور، ایجاد عدالت آموزشی و از بین بردن تفاوت در برخورداری‌های اجتماعی و نابرابری هاست.

نتیجه تصویری برای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

نحوه طراحی سوالات کنکور سال۹۹ برای دانش‌آموزان نظام جدید و قدیم اعلام شد

عباس سلطانیان مدیرکل دفترآموزش متوسطه نظری از ابلاغ منابع و مأخذ طراحی سؤالات آزمون سراسری سال 1399 مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها به مدارس دوره دوم متوسطه سراسر کشور خبر داد و گفت: جداول منابع و مآخذ طراحی سؤالات آزمون سراسری سال 1399 مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها، موضوع توافق‌نامه بین معاونت آموزش متوسطه وسازمان سنجش آموزش کشور، به‌ تمامی مدارس دوره دوم متوسطه ارسال ‌شده است، مطابق این توافق‌نامه سؤالات آزمون سراسری سال 1399 برای دانش‌آموزان نظام جدید آموزشی (3-3-3-3)، براساس عناوین کتب درسی مندرج در جداول پیوست این بخشنامه و برای دانش‌آموزان نظام سالی واحدی (نظام قدیم)، بر مبنای جداول منابع آزمون سراسری سال 1397 که در اول مهر 1396 به استان‌ها ابلاغ شده است، طراحی خواهد شد.

کنکور

مهلت شرکت در مسابقه عکاسی «بچه‌های اربعین» تا ۳۰ آبان تمدید شد

مهلت شرکت در این مسابقه عکاسی «بچه‌های اربعین» با عنوان «مهرواره عکس بچه‌های اربعین» از سوی انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تمدید شد. پیش از این مهلت ارسال آثار ۱۵ آبان ۱۳۹۸ اعلام شده بود،‌در حال حاضر متقاضیان فرصت دارند تا ۳۰ آبان ۱۳۹۸ آثار خود را ارسال کنند. این مسابقه در 2 بخش نوجوانان ۱۲تا ۱۸ سال و بزرگ‌سالان ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان منتشر شده، در بخش عکاسان نوجوان، نوجوانان شرکت‌کننده در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی می‌توانند ۵ قطعه از عکس‌های خود از صحنه‌های زیبای این رویداد را با کیفیت بالای ۸ مگاپیکسل به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. در همین حال در بخش عکاسان بزرگ‌سال نیز شرکت‌کنندگان با موضوع کودک و نوجوان در مراسم راه‌پیمایی اربعین می‌توانند تا ۵ قطعه عکس رنگی یا سیاه و سفید با فرمت jpg در اندازه ضلع کوچک دست‌کم ۱۸۰۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل یک مگابایت به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

با توجه به مقررات عمومی در نظر گرفته شده مهرواره عکس بچه‌های اربعین، شرکت‌کنندگان باید عکس‌ها را به صورت انگلیسی نام‌گذاری و در قالب لوح فشرده به همراه مشخصات خود در فایل word تا ۱۵ آبان ۱۳۹۸ به نشانی خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری _ انجمن عکاسی کانون ارسال کنند.

کودکان و نوجوانان

حضور افراد متفرقه بدون مجوز در مدارس تخلف است

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش در پی دریافت گزارش‌هایی راجع به استفاده تبلیغاتی از فضای مدرسه، دانش‌آموزان و نام و نشان (برند) آموزش‌وپرورش، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ضرورت توجه به امنیت و سلامت دانش‌آموزان و نیز اقتضائات و مصالح نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش را ملزم می‌کند تا ورود هر فرد، دستگاه، سازمان، مؤسسه و شرکت به‌ غیر از اولیای مدرسه را به مدرسه منوط به اخذ مجوز از آموزش‌وپرورش کند. در همین راستا ماده 101 آیین‌نامه اجرایی مدارس، مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش مقرر کرده است:«ورود بازرسان و افراد اعزامی که مورد شناخت مدیر هستند بلامانع است. ورود افراد متفرقه و کسانی که از طرف سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای انجام امری خاص به مدرسه مراجعه می‌کنند، پس از هماهنگی با اداره آموزش‌وپرورش مربوط مجاز است.» بنابر این حضور افراد، مؤسسات، شرکت‌ها و سازمان‌ها در مدارس نیازمند اخذ مجوز از آموزش‌وپرورش و کسب تأییدیه‌های لازم بر اساس بخشنامه‌های ارسالی است، در غیر این صورت مدیران مدارس اجازه ورود به فضای مدارس را نخواهند داد. براین اساس هرگونه ورود غیرمجاز به مدرسه تخلف محسوب می‌شود و آموزش‌وپرورش با متخلفان برابر موازین قانونی و از طریق مراجع ذی‌صلاح برخورد خواهد کرد.

اجرای رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال‌جاری

رتبه‌بندی معلمان بالاخره به مرحله اجرایی رسید. محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش دراین باره گفت: رتبه‌بندی معلمان در صورت تصویب آیین‌نامه مربوطه از اول مهرماه اجرایی می‌شود لذا این طرح قطعاً در نیمه دوم سال 98 خواهد شد.

محسن حاجی میرزایی

لزوم ورود مضامین اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در جلسه شورای مدیران سازمان که معاون و مدیران معاونت طراحی و تولید بسته‌های یادگیری، رئیس و مدیران پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش حضور داشتند با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی، گفت: مسئولان مربوطه در سازمان در یک زمان مشخص و کوتاه نسبت به گنجاندن معارف انقلاب در کتاب‌های درسی و تحقق منویات رهبری حکیم انقلاب درباره استفاده از محتویات و مطالب اسناد لانه جاسوسی و شرح این اتفاق بزرگ و تاریخی در کتب درسی برنامه‌ریزی و اقدام مفید و اثربخش داشته باشند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بحث دشمن شناسی را برای جوانان ایران اسلامی بسیار مهم دانست و ادامه داد: علی‌رغم اینکه 3 سال از منویات مقام معظم رهبری در این خصوص می‌گذرد اقدام جدی برای ورود مضامین مهم این کتاب‌ها و اسناد به کتب درسی، اهمیت معرفی توطئه‌هایی که آمریکایی‌ها در سفارت انجام می‌دادند صورت نگرفته است. نسل جوان و نسل جدید ما بدانند و بفهمند که آمریکا با اینجا چه کرده و چه توطئه‌هایی زیر سر داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم

انتهای پیام/

کد خبر: 1042205

وب گردی

وب گردی