راه‌اندازی 8 کارخانه نوآوری در کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: 8 کارخانه نوآوری به زودی در شهرهایی چون یزد، شیراز و دیگر شهرهای بزرگ افتتاح می‌شود که در تمامی این پروژه‌ها، دولت نقش تسهیل‌گر را ایفا می کند و نقش آفرین اصلی، بخش خصوصی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در مراسم افتتاح رسمی کارخانه نوآوری آزادی گفت: این کارخانه ایران را یکی از کشورهای پیشرو در تبدیل پهنه‌‌های صنعتی فرسوده به محل ای برای نوآوری و خلاقیت بدل کرده است،این پروژه ملی به عنوان نمونه ای موفق از همکاری دولت و بخش خصوصی و سرمایه گذاری روی ایده‌های نوآورانه و تبدیل آن‌ها به کسب و کارهای نوآورانه، ایران را به عنوان یکی از قطب‌های تولید فناوری و نوآوری منطقه معرفی کرده است.

وی فعالیت کارخانه نوآوری آزادی را در توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری با استفاده بهینه از پهنه‌های متروک شهری دانست و گفت: علاوه بر کارخانه نوآوری آزادی، یک کارخانه دیگر نیز در شرق پایتخت در آستانه راه‌اندازی و تکمیل است. همچنین 8 نقطه مناسب از پهنه‌های شهری در کشور شناسایی شده است و به زودی محلی برای رونق ایده‌های نوآورانه بر بستر کارخانه نوآوری بدل می‌شود.

رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان افزود: 8کارخانه نوآوری به زودی در شهرهایی چون یزد، شیراز و دیگر شهرهای بزرگ افتتاح می‌شود که در تمامی این پروژه‌ها، دولت نقش تسهیل‌گر را ایفا می‌کند و نقش آفرین اصلی، بخش خصوصی است.

ستاری، با اشاره به این‌که پهنه‌های شهری مانند کارخانه‌های نوآوری، بستر بروز خلاقیت‌های نیروی انسانی است، عنوان کرد: نیروی انسانی ما را پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تامین می‌کنند. 180 شتاب‌دهنده و مرکز نوآوری با بیش از 500 هزار مترمربع فضا زمینه ساز 6 هزار استارتاپ جدید شده‌اند و 8 کارخانه نوآوری در نقاط مختلف کشور نیز به رونق زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کمک می‌کند.

وی از فعالیت 4 هزار 556 شرکت دانش بنیان و 6هزار استارتاپ در اقتصاد کشور با کمک بخش‌های مختلف این زیست‌بوم خبر داد و گفت: این کسب‌وکارها، علاوه بر این‌که 90 هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند برای 300 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صنعت دارویی کشور را نمونه موفقی از توسعه زیست‌‌بوم نوآوری دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی، محصولات خود را با ارزش افزوده بالا به جهان عرضه می‌کنند و حرف‌های جدی برای گفتن دارند. این بخش اکنون به بستری برای جذب و ماندگاری نخبگان جوان و دانش‌آموختگان برتر حوزه فناوری‌ای زیستی و دارو بدل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042224

وب گردی

وب گردی