یک سوم دیابتی‌ها دچار عوارض چشمی می‌شوند

عضو هیأت مدیره انجمن چشم پزشکی گفت: یک سوم بیماران دیابتی دچار عوارض چشمی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمید احمدیه، عضو هیأت مدیره انجمن چشم پزشکی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی از ۲۸ابان لغایت یک آذرماه در مشهد گفت: ۶ گروه تخصصی در انجمن چشم پزشکی شامل گروه قرنیه،شبکیه،چشم اطفال،ترمیمی،گلوکوم و التهاب داخلی چشم است.

وی ادامه داد:برگزاری سمپوزیم ،کارگاه و برگزاری مجمع عمومی انجمن چشم پزشکی از جمله برنامه های این کنگره است.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران با اشاره به بیماری‌های شایع چشم در کشور افزود: عیوب انکساری، آب مروارید و آب سیاه از عمده بیماری های رایج چشم هستند.

احمدیه با تاکید بر اینکه از سن ۴۰سالگی به بعد باید معاینه چشم به صورت دوره ای انجام شود،گفت: عوارض چشمی در افراد دیابتیک در حال گسترش است؛چراکه دیابت در حال گسترش است.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی اضافه کرد: بسیاری از مبتلایان به دیابت از اینکه نیازمند معاینه چشم هستند، اطلاع ندارند در حالی که باید این بیماران باید به صورت دوره ای معاینه چشم شوند.

احمدیه با بیان اینکه یک سوم بیماران دیابتی دچار عوارض چشمی می شوند،گفت:حدود ۵درصد این افراد ممکن است دچار عارضه نابینایی شوند.

وی از انجام غربالگری چشم در برخی مناطق خبر داد و افزود: در اسلامشهر این کار انجام شده و در یزد نیز به صورت آزمایشی انجام می‌شود.

عضو هیات مدیریت انجمن چشم پزشکی گفت: امیدوارم این برنامه غربالگری به عنوان بخشی از برنامه‌های سلامت کشور در آینده توسط وزارت بهداشت انجام شود. یک سوم بیماران دیابتی دچار عوارض چشمی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042231

وب گردی

وب گردی