جریان علمی کشور باید توسط دانشجویان انقلابی در کشور پرورش پیدا کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر دانشگاه دست دشمنان بیفتد و عملکرد نادرستی انجام دهد، تمام جامعه درگیر تبعات آن می‌شود. جریان علمی کشور باید توسط دانشجویان انقلابی در کشور پرورش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در مراسم بیستمین سالروز اعلام موجودیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با عنوان «جوان انقلابی، انقلاب جوان» که عصر امروز سه‌شنبه 14 آبان‌ماه 98 در سالن شهید آوینی دانشکده هنر دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا باید بررسی کنیم ۲۰ سال پیش چه فضایی در کشور حاکم بوده که برخی از دانشجویان به دنبال تأسیس این اتحادیه با پسوند مستقل افتادند.

وی ادامه داد: اگر سال ۹۸ را با سال ۷۸ مقایسه کنیم، می‌بینیم در آن سال‌ها فضای عمومی کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری به شکلی بود که مردم بی‌پروا بودند و در آن انتخابات، «نه» بزرگ و قاطعی به سیاست‌های توسعه غربی گفتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مردم به گفتمان سازندگی و توسعه بی‌رویه «نه» و به گفتمان رقیب «آری» گفتند که باعث ایحاد جو سیاسی خاصی در کشور شد.

وی افزود: آن زمان مردم به گفتمان توسعه بی‌رویه «نه» گفتند؛ زیرا براساس عدالت نبود. همچنین برخی افراد جامعه، آن زمان پیام دوم خرداد را نیز درک نکردند.

رستمی اضافه کرد: انجمن‌های اسلامی و دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه‌ها، نمایندگی رساندن گفتمان مردم در جامعه را برعهده داشتند که غالب این دانشحویان، میراث‌دار انقلاب و حرکت‌های انقلابی، ولایی و اسلامی در دانشگاه‌ها بودند. این جریان‌ها به مرور دچار آسیب‌هایی شده و دچار انحرافاتی نسبت به آرمان‌های انقلاب شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: در میانه دهه ۷۰ برخی از دانشجویان انقلابی و تلاش‌گر به رفع هیجانات ناپایدار در دانشگاه‌ها پرداختند و اجازه مصادره گفتمان عدالت‌خواهی و انقلابی را ندادند. آنها تصمیم گرفتند اتحادیه‌ای با پسوند مستقل ایجاد کنند و نظام سلطه که خیانت‌هایی در کشور انجام می‌دهد را برچینند.

رستمی یادآور شد: انجمن‌های اسلامی دانشحویان مستقل در کنار مجموعه‌های دانشجویی انقلابی دیگر نظیر بسیج دانشجویی، آرمان‌های انقلاب را در دانشگاه‌ها اجرایی می‌کنند.

وی در پایان گفت: امام خمینی (ره) بسیج دانشجویی را به امام علی تشبیه می‌کند که خود را وقف اسلام کرد؛ بسیج نیز خود را وقف انقلاب کرده است. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز حافظ انقلاب در دانشگاه‌هاست.

رستمی ادامه داد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل رسالتی برعهده دارد؛ زیرا تشکیلات مؤمنی است که در فضای دانشگاه، مأموریت انقلابی دارد. مدیران، مسئولان و تشکل‌های انقلابی به همراه دانشجویان در حال حاضر رسالت سنگینی در دانشگاه‌ها برعهده دارند که باید فضای دانشگاه را از جریانات لیبرالی، پاک نگاه دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشحویان مستقل با انقلاب عجین شده است؛ چراکه اوایل انقلاب با حریانات ملی‌گرای منحرف که در کشور فعالیت مخرب داشتند، مبارزه کرد.

وی در پایان گفت: دانشحویان در دانشگاه‌ها، رسالت سنگینی برعهده دارند؛ اگر کارخانه‌ای مشکل پیدا کند، مسئله خاصی ایجاد نمی‌شود؛ اما اگر دانشگاه دست دشمنان بیفتد و عملکرد نادرستی انجام دهد، تمام جامعه درگیر تبعات آن می‌شود. جریان علمی کشور باید توسط دانشجویان انقلابی در کشور پرورش پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042239

وب گردی

وب گردی