پیمانکار گود تخلیه نخاله به حبس محکوم شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از صدور حکم محکومیت پیمانکار واحد گود تخلیه نخاله‌های ساختمانی به دلیل انتشار ذرات گرد وغبار و عدم رعایت الزامات محیط زیستی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ولی‌اله محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس با اشاره به اینکه در گشت و پایش‌های ادواری از گود تخلیه نخاله در محدوده معادن شهرستان، کارشناسان این اداره متوجه بروز آلودگی فراوان محیط زیستی و انتشار ذرات در هوا از سوی این واحد شدند‌، افزود: این واحد با فعالیت غیر‌اصولی و عدم پاکسازی معابر، موجب انتشار گرد و غبار در منطقه شده و همچنین به دلیل بی‌توجهی به اخطاریه‌های صادره به مرجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: پس از پیگیری حقوقی این اداره، متهم به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی به تحمل4 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس در ادامه گفت: این حکم با توجه به اتمام مراحل قانونی قطعی شده و لازم الاجراست.

وی با تشریح اینکه تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های غیر مجاز و در حاشیه شهرها نیز یکی از معضلات محیط زیستی غرب استان تهران محسوب می‌شود، افزود: با افزایش جمعیت و گسترش ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی، و نیز تخریب و مرمت بناهای عمرانی و ساختمان ها، میزان تولید نخاله های ساختمانی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

محمدی گفت: به جا ماندن پسماندهای ساختمانی، معضلات زیادی را از جمله آلودگی های محیط زیستی و تولید ذرات گرد و غبار، بد منظره شدن فضای اطراف، بروز حادثه و مشکلات مشابه را در پی دارد.

محمدی همچنین در پایان با بیان اینکه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده‌های معرفی شده به دادگاه تا زمان حصول نتیجه با جدیت پیگیری می‌شوند، گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق اجتماعی شهروندان، واحدهای آلاینده زیر ذره بین این اداره قرارداشته و در صورت عدم رعایت الزامات محیط زیستی و هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی، علاوه بر درج نام واحد در لیست صنایع آلاینده، مسئول مربوطه به مراجع قضایی معرفی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042247

وب گردی

وب گردی