خمیر نانویی ایرانی برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه عقب خودرو

استفاده از خمیر نقره هادی نانوساختار شرکت دانش بنیان در شیشه عقب خودرو رسانایی الکتریکی شیشه را افزایش داده و عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رانندگی در روزهای بارانی پاییز و برفی زمستان در کنار زیبایی‌های خود، مسائلی را نیز به همراه دارد که یکی از آن‌ها بخار گرفتگی شیشه‌های خودرو است، از این رو شرکت‌های تولیدکننده محصولات و قطعات خودرو به دنبال فناوری‌های نوین برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه به ویژه شیشه عقب خودرو هستند.

یک شرکت دانش بنیان خمیر نانویی برای رفع بخارگرفتگی شیشه خودرو دارد. افزودن این خمیر به شیشه موجب هدایت الکتریکی و کاهش مقاومت شیشه در برابر الکتریسیته می‌شود در نتیجه می‌توان عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود داد. مقاومت به سایش و خراش مکانیکی و کاهش مقاومت عبور جریان از خواصی است که با افزودن این خمیر به شیشه عقب خودرو ایجاد می‌شود.

رضا حبیبی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ما تنها تولیدکننده این نوع خمیر در کشور هستیم و در حال حاضر مشتریان متعددی در حوزه خودروسازی و دیگر صنایع داریم. شرکت‌های شیشه‌سازی سایپا شیشه، ایمن شیشه سپهر، گیلان گلاس، ونوس شیشه، امید اصفهان، کارگلس، بهنور و شرکت صاایران از جمله مشتریان ما هستند. در سال گذشته ۲ تُن خمیر نقره به مشتریان تحویل داده‌ایم و این در حالی است که ظرفیت ما در سال ۳ تن است. در حال حاضر برای توسعه بازار، به دنبال جذب مشتریانی ازخارج از کشور هستیم و از این رو رایزنی‌هایی با یک شرکت از کشور ترکیه انجام شده و امیدواریم به زودی سفارش از سوی این مشتری ثبت شود.

حبیبی تصریح کرد: ما در حوزه فلزات گران‌بها فعالیت داریم و محصولات مختلفی نظیر خمیر، پودر و چسب در بخش فلزات گران‌بها تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.

از جمله مزیت‌های محصول تولیدی شرکت یاسین شیمی ققنوس در مقایسه با نمونه‌های وارداتی می‌توان به قیمت رقابتی و کیفیت این محصول اشاره کرد. در خمیر نقره تهیه شده با پودر نانوساختار، به علت ساختار نانومتری، امکان چاپ با شابلون در خطوط با عرض میکرونی و ارتفاع میکرونی دقیق امکان‌پذیر است. در این خمیر خطوط چاپ شده لبه‌های صاف و یکنواختی را به‌وجود می آورد که در چاپ مدارهای خیلی دقیق کاربرد دارد.

این شرکت همچنین تولیدکننده پودر نقره نانوساختار است. پودر نانوساختار دارای سطح ویژه بالا و خلوص فوق‌العاده و اندازه ذرات کروی تقریبا یکنواخت است. این پودر به‌عنوان پیش‌ماده ساخت خمیر هادی جریان، گریس‌های انتقال جریان، رنگ‌های پوششی شیلد الکترومغناطیسی و چسب‌های هادی جریان کاربرد دارد.

این شرکت موفق به دریافت جواز تولید خمیر نقره از سازمان صنایع و معادن استان زنجان و اخذ پروانه بهره‌برداری در سال ۱۳۹۶ از همین سازمان شده است. این شرکت همچنین توانسته گواهینامه نانومقیاس این محصول را از ستاد توسعه فناوری نانو دریافت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042287

وب گردی

وب گردی