فضا برای کارآفرینی استعدادهای برتر مهیا است

آیین تجلیل و تقدیر از استعدادهای برتر دبیرستان سازمان انرژی اتمی ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری در این مراسم در جمع دانش‌آموزان و والدین دبیرستان سازمان انرژی اتمی ایران، با اشاره به دوران تحصیل خود در مجتمع آموزشی کمال گفت: کمال زاییده روح پاک افرادی همچون دکتر سحابی، آیت‌الله طالقانی، مهندس بازرگان و شهید رجایی است. در این مجتمع آموزشی دانش‌آموزان مرد بودن و مرد ماندن را یاد می‌گیرند تا حافظ جان، مال و ناموس مردم باشند. در آینده به شما مسئولیت‌هایی داده می‌شود، پس همواره این اصل را در ذهن خود داشته باشید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این مرکز امکانات مناسبی را در اختیار استعدادهای برتر قرار می‌دهد، گفت: بنیاد ملی نخبگان امکانات مناسبی را در اختیار استعدادهای برتر برای رشد آنها قرار می‌دهد. اکنون در این مکان فضایی ایجاد شده است تا کارآفرینی توسعه یابد.

ستاری با بیان این‌که نخبه فردی نیست که به واسطه رتبه برتر کنکور خود از کشورش طلب و خواسته‌ای داشته باشد، بلکه فرد نخبه با نگرش خود سعی در تغییر جامعه خود دارد، ادامه داد: این افراد ایده‌های خود را عملی می‌کنند و برای دیگران نیز مفید و اثرگذار هستند. اجرایی شدن این نوآوری‌ها مسیر پیشرفت را هموار می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم تاکید کرد: هویت و کشور خود را هیچ زمان فراموش نکنند و بدانند کشور به وجود آنها نیاز ندارد، بلکه این ما هستیم برای دیده شدن و ماندن در ذهن‌ها در تلاش هستیم و به کشورمان نیازمند هستیم.

ستاری همچنین به ضعف سیستم آموزشی اشاره و اظهار کرد: نگاهی به دانشگاه‌های معتبر امریکا نشان می‌دهد که صد در صد افراد در حال تحصیل در مقطع دکتری خارجی هستند و تربیت‌شده سیستم آموزشی آن کشور نیستند. سلاح مخفی آنها دیزای اچ وان و جی وان است.

راه‌اندازی پژوهش‌سرایی همجوار با این دبیرستان با حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری

همچنین در این مراسم علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه انسان محور آفرینش است، گفت: این موضوع یک موهبت الهی است‌. انسان تنها نتیجه تلاش خود را می‌گیرد و این از رموز آفرینش است.

صالحی ادامه داد: دبیرستان سازمان انرژی اتمی یکی از میراث‌های نیکویی است که به دست ما رسیده است و در تلاش برای توسعه آن هستیم. به گونه‌ای که در حال حاضر چندین نمونه آن در استان‌های مختلف همچون مشهد، قزوین و بوشهر راه‌اندازی شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی همچنین از راه‌اندازی پژوهش‌سرایی همجوار با این دبیرستان خبر داد و گفت: این پژوهش‌سرا با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیز می‌شود تا دانش آموزان را در فضایی تحقیقاتی قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042301

وب گردی

وب گردی