استعدادیابی دانشگاه آزاد و فدراسیون بدمینتون برای درخشش در المپیک 2024

رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: بر این باوریم که راه ما و دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر المپیک 2024 یکی است و می‌توانیم این مسیر را با هم طی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون، با اشاره به عدم تیمداری امسال دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ بدمینتون، این اتفاق را یکی از تلخ ترین اتفاقات ورزشی امسال این رشته خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برندهای معتبر، محترم و ارزش‌افزای لیگ بدمینتون بود و خلأ این تیم در لیگ را هیچ تیم دیگری نمی تواند پر کند. متأسفیم که دانشگاه آزاد اسلامی امسال در بدمینتون تیمداری نمی کند؛ اما امیدواریم و از جوانمرد این قول را گرفته ایم که فصل بعد در لیگ حضور داشته باشند.

وی افزود: این مراسمی که برگزار کردیم و تقدیری که از باشگاه های عنوان دار در لیگ صورت گرفت، کمک کرد بار دیگر نمایندگان دانشگاه آزاد را ملاقات کنیم. ما از دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر کردیم و به نمایندگان‌شان پیغام دادیم که دوست داریم باز هم آنها را در جمع خود ملاقات کنیم. امیدواریم فصل بعد در لیگ حضور داشته باشند.

رئیس فدراسیون بدمینتون در ادامه با اشاره به نوجوانان 15 تا 17 ساله ای که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند، گفت: دو سال است برای المپیک های 2020 و 2024 برنامه ریزی طولانی مدت داریم. در سطوح سنی 15 سال و پایین تر از آن، استعدادیابی کردیم. بعد از 2 سال کار مداوم روی این استعدادها، نخستین بهره خود را گرفتیم. در مسابقات غرب آسیا چه در رده بزرگسال و چه در رده پایه تمام مدال ها از آن ما شد و ما به قهرمانی در این مسابقات دست پیدا کردیم. الان 8 سال است که در غرب آسیا قدرت اول هستیم. متاسفانه در بعد رسانه ای خیلی قوی عمل نمی کنیم که این دستاوردها نمود پیدا نمی کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز امسال طرح 2024 را اجرایی کرده و رشته های المپیکی را مورد حمایت قرار داده است. ما هم می توانستیم در این سبد قرار بگیریم و امیدواریم که سال بعد تیم بدمینتون دانشگاه آزاد هم با محوریت بازیکنان جوان و با استعداد در لیگ شرکت کند. بر این باوریم که راه ما و دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر المپیک 2024 یکی است و می توانیم این مسیر را با هم طی کنیم.

پوریا در پایان به بحث گستردگی ورزش بدمینتون در کشور پرداخت و گفت: پیش از این در بدمینتون، دو استان تهران و زنجان نقش اصلی را داشتند؛ اما در سال های اخیر استان های زیادی را فعال و استعدادیابی کردیم. گیلان، سیستان‌و‌بلوچستان، گلستان و مازندران، بوشهر و چند استان دیگر هم فعال‌تر از قبل کار را دنبال می‌کنند. حواسمان به استان های محروم هم هست و اخیرا هم مسابقاتی را در سیستان و بلوچستان برگزار کردیم ضمن اینکه در استعدادیابی پایه هم توجهات ویژه ای به این استان ها داریم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1042365

وب گردی

وب گردی