ساحل‌سازی برای تفریح 100 هزار گردشگر از گتوند تا شوشتر

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، از ساحل‌سازی ساحل رودخانه کارون از سدتنظیمی گتوند تا پل کابلی شوشتر برای تفریح همزمان 100 هزار نفر خبر داد و گفت: این پروژه به‌صورت قطعه قطعه در حال اجرا است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سهراب گیلانی در مراسم آغاز به کار کارگاه بین‌المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار که در محل پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر برگزار شد گفت: گردشگری بر سه پایه استوار است، آثار و جاذبه‌های تاریخی که در منطقه ما به‌وفور وجود دارد، فراهم آوردن شرایط برای حضور گردشگر با تأمین زیرساخت‌های موردنیاز و نیز اقامتگاه‌های مناسب.

وی با بیان این‎که شوشتر در دو بخش آخر مشکل داشت افزود: خوشبختانه با تدبیر در این زمینه و با تلاش فراوانی که انجام دادیم، پارک کوهستان در شهرستان گتوند در حال ساخت است و در جنت‌مکان، ترکالکی و به‌زودی در شوشتر ساحل‌سازی عظیم آغاز می‌شود و مقدمات برای تفریح همزمان 100 هزار نفر در کنار ساحل رودخانه فراهم خواهم شد.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابلِ بقعه شیخ شوشتری به مساحت 11 هکتار، با اعتبار 200 میلیارد ریال ساحل‎سازی آغاز خواهد شد که این مهم با گرفتن مصوبات مورد نیاز و مجوزها به‌زودی انجام می‎شود.

وی خطاب به معاون وزیر میراث فرهنگی تأکید کرد: در بخش راه‌اندازی اقامتگاه‌ها نیز از وزارت میراث فرهنگی استمداد می‌طلبیم و باید در روند پرداخت تسهیلات و حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان شوشتر همکاری داشته باشند چراکه زمینه در شهرستان شوشتر کاملاً مهیا شده است.

گیلانی با اشاره به قدمت شهرستان شوشتر گفت: شوشتر بر اساس کتاب کریشمن سابقه 10 هزارساله دارد که این سابقه درخشان به دلیل آثار تاریخی بازمانده از ساسانیان و هخامنشیان است و این آثار درحال حاضر موجود هستند.

وی با تأکید بر مرمت آثار تاریخی شوشتر تصریح کرد: این مرمت‎ها به‌صورت کاملاً علمی باید انجام شود تا مداخله‎ای در آثار تاریخی صورت نگیرد که البته در این زمینه در شوشتر نیروهای متخصص و توانمندی وجود دارند که بتوانند به بهترین وجه ممکن کارها را به نتیجه برسانند.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد بندمیزان مانند سدتنظیمی گتوند است؛ وزیر نیرو قول داد که برای بندمیزان نیز که 33 کیلومتر تا بندقیر مدیریت آب را در اختیار دارد، بودجه سالانه بگذارد، ولی باوجود تصویب آن، هنوز در این زمینه اقدام عملی مشاهده نشده است که امیدواریم این موضوع نیز هرچه زودتر عملی شود.

کارگاه بین‎المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار با هدف تهیه برنامه مدون برای ایجاد زیرساخت‎های گردشگری در شمال خوزستان با حضور مدیران پایگاه‎های میراث جهانی و ملی سراسر کشور از 15 آبان‎ماه 98 در محل پایگاه میراث جهانی سازه‎ای آبی ـ تاریخی شوشتر آغاز شده است و تا یکشنبه 19 آبان‎ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042366

وب گردی

وب گردی