دانشگاه آزاد اسلامی در سه عرصه علوم انسانی، معارف اسلامی و امور فرهنگی مسئولیت خطیری برعهده دارد

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سه عرصه علوم انسانی، معارف اسلامی و امور فرهنگی مسئولیت خطیری برعهده دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد ارومیه، علی سروری مجد رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد، در آستانه هفته وحدت، صبح امروز با اساتید مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد، در واحد ارومیه دیدار و گفت و گو کرد.

سروری مجد در این جلسه با اشاره به اهمیت تقریب مذاهب اسلامی و لزوم ایستادگی در شرایط فعلی که شیعه و سنی دارای دشمن مشترکی هستند، گفت: اتحاد و همدلی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دانشگاهیان وظیفه ویژه ای در این زمینه دارند.

وی افزود: مسئله حفظ اتحاد و برادری یکی از دغدغه های دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است و در این زمینه گام های بسیار موثری در این دانشگاه برداشته شده است.

سروری مجد نقش دانشگاهیان را در کاهش تنش های قومیتی و مذهبی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مدارس سما با توجه به تربیت دانش‌آموزان و آینده‌‌سازان ایران اسلامی، نیازمند برنامه‌ریزی‌های بیشتر و امور عملیاتی است.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سه عرصه علوم انسانی، معارف اسلامی و امور فرهنگی مسئولیت خطیری برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است و دست یابی به اهداف کلان دانشگاه در این سه حوزه نیازمند هفکری اساتید، کارکنان و دانشجویان است.

در ادامه این نشست، مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت گفت: رجوع به پیشوایان دینی یکی از مهمترین عوامل حفظ وحدت در مذاهب مختلف است. امروز دشمن تمام توان خود را برای خدشه وارد کردن به اتحاد و وحدت مسلمانان به کار گرفته و برای ترمیم جهان اسلام، از آسیب های وارده باید شرایط و بستری برای حفظ اتحاد صورت گیرد.

مولوی اسحاق مدنی ادامه داد: نباید منافع شخصی و اهداف سیاسی را به اسلام ترجیح داده و مقدمات تفرقه را ایجاد کنیم، بلکه ضروری است با تبیین اصولی وحدت، جوانان و دانشجویان را به دست‌یابی به این مهم تشویق کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042378

وب گردی

وب گردی