شورای شهری‌ها به جدایی شهر 8 هزار ساله از تهران "نه" گفتند

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جدایی ری از تهران به نفع مردم ری و تهران نیست، گفت: اکثر اعضای شورای شهر مخالف این جدایی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درباره جدایی ری از تهران و تفکیک انتخابات شورای شهر و شهرداری آنها از یکدیگر گفت: شورای شهر تهران معتقد است که این مسأله نیاز به بررسی‌های عمیق و دقیق دارد و نمی‌توان به صورت ساده و سریع درمورد این قضیه تصمیم گرفت.

وی افزود: در جلسه هم‌اندیشی شورای شهری‌ها که در هفته جاری برگزار شد، اکثر اعضا مخالف جدایی ری از تهران هستند چرا که معتقدند این مسأله به نفع یکپارچگی اداره شهر تهران نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: البته برخی از اعضای شورای شهرنظر مخالفی دارند و معتقدند این جدایی باید انجام گیرد ولی ما تصور نمی‌کنیم که این جدایی به نفع ری و تهران باشد.

اعطا گفت: رئیس شورای شهر تهران نیز در جلسه مجمع عمومی که با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد مخالفت اکثر اعضای شورای شهر را منتقل کرده‌اند البته در این جلسه اعضایی از شورا که موافق جدایی بودند نیز حضور داشتند و استدلالات خود را بیان کردند.

گفتنی است، بر اساس برخی گزارشات تاریخی، ری سیزدهمین شهری است که در جهان ساخته شده‌ است و تاریخ سکونت در این شهر به ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد. همچنین ری به قدیمی‌ترین شهر ایران معروف است.

حدود 30 نماینده مجلس اواخر مهر سال‌جاری طرحی را امضا کردند تا جدایی ری از تهران هرچه زودتر انجام گیرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042402

وب گردی

وب گردی