۲۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی بر اثر زلزله تخریب شد

رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی بر اثر زلزله در میانه واقع در آذربایجان شرقی از ۱۰ تا صد در صد تخریب شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمدرضا شجیعی گفت: برآورد خسارات ناشی از زلزله خانه‌های مددجویان بهزیستی طی روزهای آینده به طور دقیق اعلام می شود.
وی با بیان اینکه ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از سال گذشته آغاز بکار کرده است گفت: از لحظه وقوع زلزله در آذربایجان شرقی گزارش های لحظه به لحظه وصول می شود.
شجیعی که معاونت توسعه و منابع سازمان بهزیستی کشور را نیز عهده دار است، گفت: خوشبختانه هیچ خسارتی به مراکز نگهداری ما در اثر زلزله وارد نشده است.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون هیچ نیازی به تجهیزات توانبخشی اعلام نشده است.
گفتنی استف زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.
مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، ‌ زنجان و اردبیل را نیز لرزاند.

تاکنون ۶ نفر بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده اند و بیش از ۳۰۰ نفر مصدوم شده اند که ۲۲ نفر از مصدومان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

از ۸۰ روستای زلزله زده در منطقه تاکنون ۷۸ روستا ارزیابی شده اند و کار اسکان اضطراری در منطقه نیز آغاز شده است.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1042450

وب گردی

وب گردی