سرای نوآوری شیلات و آبزیان در واحد بندرعباس ایجاد می‌‌‌‌شود /  ساخت ربات پیش‌‌‌بینی کننده بازار بورس در مرکز رشد دانشگاه

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد بندرعباس گفت: سرای نوآوری متناسب با شرایط اقتصادی استان و قابلیت‌‌‌‌های موجود در واحد بندرعباس بعد از احراز شرایط لازم در حوزه شیلات و آبزیان ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌شود.

علیرضا سایبانی معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد بندرعباس در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تولید محصولات دانش‌‌‌بنیان در مرکز رشد این واحد دانشگاهی گفت: مرکز رشد واحدهای فناور دانشکاه آزاد اسلامی واحد بندر عباس در سال 93 افتتاح و در حال حاضر دارای 23 هسته فناور و 3 واحد فناور با 28 محصول است که تمامی محصولات نمونه اولیه تولید و در حال گرفتن مجوزهای مربوطه جهت تجاری‌‌‌سازی آنها هستیم.

وی تشریح کرد: محصول کود تیو سولفات آمونیم ما در دومین فن‌‌‌‌‌‌‌بازار کشاورزی و منابع طبیعی سال گذشته به عنوان فناور سطح دو پذیرفته و در حال حاضر جهت سرمایه گذاری به شورای دانش بنیان دانشگاه آزاد ارسال شده است.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد بندرعباس درباره تولید محصولاتی که منجر به خودکفایی در کشور می‌‌‌‌‌‌شود اظهار کرد: در زمینه محصولات خاص موفق به تولید کیتین و کیتوزان از پوسته میگو موزی شدیم که در ساخت لوازم آرایشی و تصفیه آب نقش بسزایی دارد. کلیه این مواد به صورت وارداتی در ایران عرضه می‌‌‌شود و مرکز رشد واحد بندرعباس موفق به تولید آن با درجه خلوص بالا شد و در نمایشگاه‌‌‌های پژوهشی مورد توجه مسئولان دانشگاه قرار گرفت.

سایبانی خاطرنشان کرد: از دیگر محصولات مرکز رشد واحد بندرعباس می‌‌‌‌‌توان به ساخت دستگاه بچینگ فلات، قایق خورشیدی، ساخت دستگاه ویدئو متری، ردیاب هوشمند خودرو، ساخت آنزیم نوترکیب فنیل آلانین دهیدروناژ و کیت تشخیص بیماری گالاکتوزومی در حوزه پزشکی اشاره کرد که بعد از گذراندن طرح آزمایشگاهی وارد مرحله تولید انبوه و تجاری‌‌‌‌‌سازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

وی تصریح کرد: برخی از محصولات مرکز رشد ما مثل صابون گیاهی و دریاهی ژائیر، قطره گیاهی سردردهای میگرنی، نوعی شیرینی جلبکی برای بیماران دیابتی، تولید عطر گیاهی و ارگانیک ژائیر، تولید پودر جلبک حاوی کاروتنوئید برای پاکسازی و شادابی پوست، تولید کود تیوسولفات آمونیم، کود آهن، کود روی، کود مس، سفیدکننده دندان، طراحی ربات پیش‌‌‌بینی کننده بازار بورس، تولید بسته‌‌‌های آموزشی ویژه دانش آموزان، طراحی سامانه هوشمند مدیریت آموزشی، از محصولاتی است که به تولید انبوه رسیده و روانه بازار شده و تعدادی هم به زودی به بازار عرضه می‌‌‌شوند.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد بندرعباس درباره طرح پایش و ماموریت این واحد دانشگاهی در نظام موضوعات گفت: با توجه به اهمیت توسعه طرح پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه دانشگاه آزاد اسلامی(پایش) چالش‌‌‌‌‌‌های کشور به عنوان موضوع پایان‌‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌های تحصیلات تکمیلی مطابق با نیاز هر منطقه و آمایش سرزمین بر محور نیازهای هر منطقه در این طرح تعیین شده است. بر همین مبنا ماموریت واحدهای دانشگاه آزاد استان هرمزگان برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه نظام حقوقی جزایر، نظام موضوعات توسعه دریا، محیط زیست، سلامت دریا و تالاب‌ها و توسعه سواحل و جزایر تعیین شده که کتابچه آن هم منتشر شده است.

وی درباره طرح پویش و راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی سرای نوآوری در دانشگاه آزاد استان هرمزگان تصریح کرد: براساس این طرح، بخش‌های صنعتی، دانشجویان را از ابتدای تحصیل بورسیه می‌کنند. بر همین مبنا دانشجویان از روز نخست به طور هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌زمان، تحصیل در دانشگاه و کارخانه را آغاز کرده و به این ترتیب فارغ‌‌‌‌‌‌التحصیلانی پرورش می‌‌‌یابند که همراه با تحصیل، مهارت‌‌‌های لازم را آموزش دیده و بعد از فارغ‌‌‌التحصیلی توانایی لازم برای ورود به بازار کار را خواهند داشت.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد بندرعباس متذکر شد: با توجه به سیاست‌‌‌‌های کلان دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین، راه‌‌‌اندازی سرای نوآوری برای تمامی واحدها امری ضروری است. بر همین مبنا درصددیم تا سرای نوآوری متناسب با شرایط اقتصادی استان و قابلیت‌‌‌‌های موجود ایجاد شود تا بتوانیم امکان کارآفرینی و اشتغال‌‌‌زایی فارغ‌‌‌التحصیلان خود را فراهم کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به تخصص مرکز رشد واحد بندرعباس در زمینه شیلات و آبزیان درصددیم تا سرای نوآوری با این موضوعات ایجاد کنیم. ظرفیت مناسبی هم برای ایجاد سرای نوآوری در حوزه نفت و کشاورزی وجود دارد که تاسیس هر یک نیازمند ایجاد شرایط مناسب و تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042459

وب گردی

وب گردی