جزئیات برنامه‌های استان سمنان در هفته پژوهش/ داشتن گواهی‌نامه ثبت اختراع و  انطباق با نیاز کشور، معیار انتخاب محصولات است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان از معرفی محصولات دانش‌بنیان این استان به نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد.

علی جهان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های هفته پژوهش استان سمنان گفت: مشابه سال‌های قبل برنامه‌های هفته پژوهش استان سمنان شامل تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر، برگزاری نمایشگاه، جلسات سخنرانی و کارگاه‌های روش‌شناسی تحقیق نیز خواهد بود.

جهان در پاسخ به این سوال که معیارهای انتخاب محصولات برای ارائه در نمایشگاه هفته پژوهش چیست، گفت: داشتن گواهی‌نامه ثبت اختراع و تاییدیه علمی، بازار پسند بودن محصول انطباق با نیاز کشور، قیمت‌گذاری متناسب با ارزش کالا و قابلیت تجاری سازی و رقابت با کالاهای مشابه در بازار از معیارهای انتخابمان بوده است.

او اضافه کرد: البته میزان و نحوه مشارکت دانشگاه در تولید و فروش محصول، دانش بنیان بودن محصول یا دانش‌بنیان بودن پروسه تولید محصول و ظاهر مناسب را نیز در نظر گرفتیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان درباره محصولات معرفی شده این استان به نمایشگاه هفته پژوهش نیز گفت: ورق‌های مشبک فلزی مورد استفاده در ساخت نما، پارتیشن، دکوراسیون داخلی و ظروف استیل نوآورانه مورد استفاده هتل‌ها و سالن‌های پذیرایی از جمله محصولات معرفی شده به نمایشگاه است.

او ادامه داد: ماده ضدسرمازدگی درختان، سامانه اندازه‌گیری فشار کل در لوله دارای جریان، روغن آرایشی-‌بهداشتی پوست حاصل از روغن پسته و عصاره گل محمدی، پروتئینک پسته یا پودر فناوری شده با درصد کم چربی، دستگاه تزریق پلاستیک نیمه اتوماتیک برای تولید صفحات نانو کامپوزیتی و دستگاه تولید نور فرابنفش فیلتر شده توسط ازون جهت سنتر ویتامین D از دیگر محصولاتمان است.

جهان گفت: همچنین دستگاه حذف ذرات زائد، چربی و استریل کننده آب مجهز به راکتور اصلاح پارامترهای آب با قابلیت استفاده داخل و بیرون آبی و میکرو توربین پلتن و چکش برقی با تکنولوژی ماشین خطی به نمایشگاه هفته پژوهش معرفی می شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اضافه کرد: البته با توجه به کیفیت و قابلیت‌های محصولات جدید استان هنوز تصمیم گیری در خصوص محصولات برتر انجام نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042466

وب گردی

وب گردی