رشد دو برابری حمایت از پژوهشگران کشور

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش دو برابری حمایت‌های این مرکز از محققان کشور خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عمده فعالیت‌های این صندوق را در حوزه‌های مختلف همچون حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسا‌دکتری، رساله‌های دکتری، حمایت از همایش‌ها و رویدادهای علمی، کرسی پژوهشی، پژوهانه(گرنت) و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری دانست.

وی گفت: صندوق همواره سعی می‌کند متناسب با ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی در تولید علم، فناوری و پژوهش‌ها توزان و نگرشی صحیح برقرار کند؛ بنابراین در دوره جدید فعالیت مواردی همچون ایجاد تنوع در نوع فعالیت‌ها و ارائه خدمات، بهبود کیفیت، هدف گرایی و آمایش پژوهشی به عنوان رویکرد مورد توجه جدی قرار گرفت.

افتخاری تدوین برنامه‌های مختلف همچون چالش، پیشگامان، میثاق، پیشتازان را از دیگر راهبردهای جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و گفت: هدف از این طرح‌ها، شکل‌گیری گروه‌های پژوهشی، افزایش حمایت از آن‌ها و ارائه حمایت‌های اثرگذارتر است. به عنوان مثال، برنامه میثاق توجه ویژه‌ای به علوم پایه و علوم انسانی دارد و با توجه به محتویات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده است. این طرح در ۶ محور سبک زندگی، خانواده، اقتصاد مقاومتی، گردشگری، فضای مجازی و حقوق شهروندی پروپوزال محققان را برای حمایت دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042478

وب گردی

وب گردی