صندوق ریسک‌پذیر ۲۰۰ میلیارد تومانی در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می‌شود

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی صندوق ریسک‌پذیر ۲۰۰ میلیارد تومانی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد تبریز، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: سراهای نوآوری در واحدها در حال راه‌اندازی هستند که شامل شتاب‌دهنده‌های تخصصی، مراکز رشد تخصصی و پردیس‌های پارک علم و فناوری در آینده خواهند بود.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه مراجعه به سرا یا شتاب‌دهنده نخستین نقطه ورود به زیست‌بوم فناوری است، افزود: دانشجو، استاد و یا چند دانشجو با یک ایده اولیه به شتاب‌دهنده تخصصی وارد می‌شوند و آموزش‌ها و سرویس‌های لازم را دریافت می‌کنند و بعد از این‌که وارد بازار و یا مارکت اولیه شدند، وارد فاز رشد می‌شوند و بعد از این‌که مرحله فاز رشد را به‌خوبی گذراندند، به یک شرکت نوپای محصول‌دار تبدیل و سپس به حوزه پارک علم و فناوری وارد می‌شوند تا کسب و کار پویای موفق و ثروت‌آفرین داشته باشند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره چگونگی حمایت این دانشگاه از طرح‌ها و ایده‌های جدید گفت: این دانشگاه برنامه جدی برای حمایت مالی از این طرح‌ها و ایده‌ها دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی صندوق ریسک‌پذیر ۲۰۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی کرده که نشان می‌دهد مشکل مالی وجود ندارد؛ اما کسب و کاری که با حمایت مالی آغاز شود، کسب و کار خوب و موفقی نیست و پارامترهای مهم دیگری مانند بازاریابی، مربی‌گری، راهنمایی و هدف‌گذاری تا سرویس‌های خدمات مشاوره، استفاده از آزمایشگاه‌ها و تجهیزات، کارگاه ساخت نمونه و فضای استقرار وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های ترویجی برای دانشجویان به‌منظور معرفی فضاهای موجود برای رشد ایده آن‌ها، گفت: چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه را به دانشجویان و استادان معرفی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042497

وب گردی

وب گردی