افتتاح مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات

عصر امروز، مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، چند سالی است که به دلیل بروز تغییرات سریع در فناوری‌های روز، شکل‌گیری مراکز نوآوری به یک الزام بدل شده است و دنیا به این سمت حرکت و از ایجاد چنین مراکزی حمایت می‌کند. معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری هم یکی از نهادهایی است که همگام با دنیا به این عرصه ورود کرده و ایجاد چنین مراکزی را در اولویت قرار داده است.

یکی از آخرین روزهای آبان 98، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، میزبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از بازیگران حوزه رشد و نوآوری در کشور است. نقش‌آفرینانی که آستین همت بالا زده‌اند تا برای نواندیشان و کارآفرینان کشور چراغ راهی باشند.

دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، 18 آبان ماه سال 98 را در تقویم رویدادهای مهم خود ثبت می‌کند. روزی که با تلاش‌های دانشگاه و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه به صورت رسمی آغاز شد.

این مرکز نوآوری، قرار است با 56 دفتر کار اختصاصی، 60 صندلی اشتراکی و اختصاصی و یک سالن اجتماعات، به ایده‌مندان دانشگاهی، خدمات حمایتی ارائه کند. ایده‌هایی که می‌تواند به رونق اقتصادی کشور بیانجامد و آینده ایران را در مسیر درستی رقم بزند.

این مراکز نوآوری شامل گروه‌های نوآور و وب‌سایت‌هایی هستند که به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری شناخته می‌شوند. هدفشان، ایجاد یک زیست‌بوم حاوی استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است.

"ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی"، توسعه کسب و کار و تجاری‌سازی محصولات"، "ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش" و "ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و دولت" از جمله اهدافی است که ایجاد مراکز رشد و نوآوری را توجیه می کند.

مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات که محلی برای شروع کسب‌وکارهای نوین است از فردا میزبان تیم‌های دانشگاهی خواهد بود. تیم‌هایی که ایده‌های خلاق خود را پروش می‌دهند و راهی بازارهای داخلی و شاید خارجی می‌کنند. خلاقیت هایی که تنها راه نجات کشور از اقتصاد نفتی و متکی بر منابع زیرزمینی خواهد بود.

مراسم افتتاحیه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، عصر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، علی اکبر ولایتی رئیس هئیت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042498

وب گردی

وب گردی