مسئله اشتغال ایثارگران  اولویت اول بنیاد شهید است

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همواره تلاش می‌کنیم خللی در مسیر خدمات درمانی به ایثارگران ایجاد نشود و ایثارگران دغدغه‌ای بابت درمان نداشته باشند و از تمام ظرفیت‌های بنیاد در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران استفاده می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در دیدار با جمعی از فرزندان شهدای شهر بیجار با اشاره به تأسیس بنیاد شهید گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دستور تشکیل نهادی را برای رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدای قبل و حین پیروزی انقلاب اسلامی صادر کرد و بنیاد برای رسیدگی به جمعیت معدودی تأسیس شد.
وی ادامه داد: در طی جنگ ۸ ساله و سال‌های بعد از آن تعداد بسیار زیادی از مردم کشورمان به شهادت رسیدند یا جانباز و آزاده شدند که با احتساب خانواده‌های این عزیزان جمعیت تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شده است و قطعاً رسیدگی به امور و مشکلات این قشر معزز از وظایف اصلی نظام می‌باشد در حال حاضر به دلیل تحریم‌های ناعادلانه کشور و کمبود منابع اعتباری مشکلاتی داریم اما همه ما تلاش می‌کنیم این وظیفه را به بهترین وجه ممکن انجام دهیم زیرا به آن به چشم یک وظیفه اداری نگاه نمی‌کنیم بلکه آن را ادای دین کوچکی به افرادی می‌دانیم که همه چیز انقلاب اسلامی و کشورمان را به برکت خون آن‌ها داریم و به این کار افتخار می‌کنیم.

تنظیم برنامه کوتاه مدت ۲ ساله‌ای برای بنیاد
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پرداخت معوقات ایثارگران در سال‌های نخست حضور در بنیاد گفت: در برنامه کوتاه مدت ۲ ساله‌ای که برای بنیاد تنظیم کردیم، پرداخت معوقات را در اولویت قرار دادیم و با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها موفق شدیم معوقات سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۲ خانواده‌های معظم شهدا را که بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود پرداخت کنیم. بعد از آن نیز معوقات مربوط به سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ پرداخت شد و معوقات مربوط به سال ۱۳۹۵ نیز در ۱۶ استان پرداخت شده است.
معاون رییس جمهور با تأکید بر اهمیت حوزه درمان گفت: یکی از ۲ اولویت اصلی بنیاد در سال‌های اخیر موضوع درمان بوده است که به دلیل مسائل اعتباری با مشکلاتی روبرو شده است ولی همواره تلاش می‌کنیم خللی در این مسیر ایجاد نشود و ایثارگران عزیز دغدغه‌ای بابت درمان نداشته باشند و از تمام ظرفیت‌های بنیاد در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران استفاده می‌کنیم.

اشتغال ایثارگران در اولویت است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اولویت مهم دیگر بنیاد مسئله اشتغال ایثارگران است. در ابتدای حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۹۲ با جمعیت ۶۷ هزار نفری ایثارگران جویای شغل مواجه بودیم و تا امروز موفق به ایجاد شغل برای حدود ۱۰۵ هزار نفر از ایثارگران شده‌ایم اما همچنان آمار ایثارگران جویای شغل نیز افزایش یافته و در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار ایثارگران جویای شغل هستند که در حال تلاش برای ایجاد شغل برای آن‌ها هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی تاکید کرد: در راستای اشتغال‌زایی برای ایثارگران تمام اولویت‌های شغلی را به ایثارگران اختصاص داده‌ایم و در تمام هیئت مدیره سازمان‌های زیر مجموعه بنیاد نیز از حضور فرزندان معظم شهدا استفاده کرده‌ایم.
وی در ادامه پس از استماع مسائل و دغدغه‌های فرزندان شهدای حاضر در جلسه به ارائه پاسخ درباره موارد مطرح شده پرداخت.
گفتنی است این جلسه با حضور حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الله امانی مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهاره کشفی مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

برگزاری اردوی ویژه همسران جانبازان اعصاب و روان

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری اردوی آموزشی، فرهنگی و تفریحی ویژه همسران جانبازان اعصاب و روان در مشهد مقدس خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند با اعلام این خبر گفت: در راستای آموزش و توانمندسازی همسران معزز جانبازان، آگاه‌سازی و ارتقای بهداشت و سلامت روان جامعه هدف، اردوی آموزشی، فرهنگی و تفریحی از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ آبان ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وی افزود: در این اردو، ۲۰۰ نفر از همسران معزز جانبازان اعصاب و روان حضور دارند که علاوه بر برنامه‌های زیارتی، تفریحی و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره، کارگاه‌های آموزشی با محورهای بهداشت و سلامت روان، مهارت‌های تاب‌آوری و شادکامی در مواجهه با رویدادهای دشوار زندگی و... طی دو جلسه آموزشی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042546

وب گردی

وب گردی