ژورنالیسم تلفن همراه، نیاز جدی روابط عمومی‌ها است

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فراگیری و استفاده از ژورنالیسم (روزنامه‌ نگاری) تلفن همراه نیاز جدی امروز روابط عمومی‌ها به ویژه روابط عمومی دانشگاه‌ها است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا عبداللهی‌نژاد در نشست شورای مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، موسسه‌های آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ کشور در بیرجند گفت: اکنون جهت‌گیری اصلی ما در بازنمایی رویدادها و انتشار اخبار باید به سمت دستاوردهای دانشگاه معطوف شود.

وی گفت: بر این مبنا باید از همه ابزارها، بسترها، مجراها و کانال‌های رسانه‌ای برای انتقال پیام دانشگاه استفاده کنیم چراکه اکنون دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی به حق یا به ناحق در مقابل یک مطالبه جدی از سوی مردم قرار گرفته‌اند که دانشگاه‌ها برای ما چه کاری انجام می‌دهند.

مدرس دانشگاه گفت: باید برای حفظ و ارتقای برند دانشگاه و بهبود تصویر آن و پاسخگویی به این مطالبه جدی که به حق نیز هست به زبان ساده با استفاده از متخصصان و ابزارهای متنوع ارتباطی پیام خود را به مخاطبان که مردم هستند برسانیم و این وظیفه جدی ما است.

وی گفت: کار روابط عمومی دانشگاه مانند سایر روابط عمومی‌ها که درون یک پیله دور خود پوسته کشیده باشند، نیست بلکه باید دستاوردهای دانشگاه بازنمایی شود که در این زمینه حرکاتی آغاز شده اما آنگونه که انتظار داریم باشتاب نیست و به خوبی پیش نمی‌رود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اقدامات خوبی در موسسه‌های آموزش عالی، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری رقم می‌خورد که اگر در قالب‌های مختلف از طریق رسانه‌ها مطرح شود بسیار تاثیرگذار و کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: امید است برگزاری اینگونه نشست‌های آموزشی با ایجاد همگرایی، هم‌افزایی، به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و تجربه‌ها به کمک آموزش عالی در منطقه ۹ کشور بیاید.

عبداللهی‌نژاد گفت: رسانه یار و یاور روابط عمومی است و ظرفیت رسانه‌ها باید به صورت حداکثری در خدمت روابط عمومی‌ها قرار بگیرد چون روابط عمومی بدون رسانه معنا و مفهوم ندارد.

وی گفت: هرچند وارد عصر سایت‌های شبکه‌ اجتماعی مجازی شده‌ایم و هر سازمان یا نهاد ابزار ارتباطی متنوعی دارد اما رسانه‌ها و مطبوعات چون در نقطه تماس مستقیم با مخاطبان انبوه قرار دارند لذا از این طریق تولید انبوه نیز اتفاق می‌افتد.

وی بر لزوم تقویت و حفظ ارتباط بین روابط عمومی و رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: از آنجا که روابط عمومی نقطه تماس مستقیم با رویدادها و بحران‌ها است لذا مدیر روابط عمومی باید آچار فرانسه باشد نه اینکه کت و شلوار بپوشید و مشایعت کند.

دبیر بخش علمی فرهنگی شبکه خبر هم در این نشست از ژورنالیسم تلفن همراه به عنوان محصول جدید و ضروری عصر جدید نام برد و گفت: ژورنالیسم موبایلی شکلی از خبرنگاری رسانه‌های جدید است که می‌توان با استفاده از قابلیت‌های گوشی همراه اقدام به جمع‌آوری، ویرایش و توزیع اخبار کرد.

همزمان با این نشست کارگاه آموزشی ژورنالیسم تلفن همراه نیز برگزار و شیوه‌های استفاده از تلفن همراه و چگونگی تصویربرداری، عکاسی، فیلمبرداری، ضبط صدا و سایر موارد مربوط به خبر توسط حمیدرضا مدقق ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042553

وب گردی

وب گردی