کارگاه های ساختمانی نباید معابر را تصرف کنند

معاون شهردار تهران با تاکید بر لزوم نظارت و کنترل بیشتر در جلوگیری از تصرف پیاده راه ها و یا بخش هایی از خیابانها توسط کار گاه های ساختمانی گفت: کارگاه های ساختمانی حق ندارند معابر را مورد تصرف خود قرار دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن پورسید آقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه کشت پور شهردار منطقه 2 از برخی پروژه های مشارکتی این منطقه مانند پل معلق آسمان، اسنو پارک فلای لند، ایستگاه دوچرخه های بیدود، اپلیکیشن دیدبان و زمینهای سنگ بری و سنگ فروشی محدوده میدان کتاب که به تازگی با اجرای فاز دوم مقدار زیادی از این زمینها تخلیه و در حال ساماندهی است بازدید کرد.

رسول کشت پور شهردار منطقه 2 در این بازدید گفت: مدیریت شهری این منطقه تاکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با اجرای پروژه های مشارکتی موفق گامی در جهت تامین آسایش و رفاه حال شهروندان بردارد و با ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی کیفیت زیست شهری را در این منطقه تا حد امکان بهبود بخشد.

شهردار منطقه 2 با بیان اینکه حمایت از پروژه های توسعه حمل و نقل عمومی و تسهیل تردد شهروندان در سطح شهر از مهمترین اولویت ها و دغدغه های این منطقه است افزود: تا کنون با امضاء توافق نامه های خرید 1 رام قطار برای خط 7 مترو تهران و افزایش 20 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی در حد فاصل خط دانشگاه صنعتی شریف تا میدان صنعت، امضاء توافق نامه جهت کمک به توسعه و راه اندازی خط 6 مترو و احداث 19 ایستگاه دوچرخه اشتراکی بیدود در سطح منطقه،گام های موثری برای توسعه حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی با هدف حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در این منطقه انجام شده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز پس از این بازدید و در جلسه شورای مدیران حمل ونقل و ترافیک منطقه 2 ضمن تقدیر از میزبانی شهرداری این منطقه گفت: مناسب سازی محیط شهری برای توانیابان باید در اولویت کارهای همه مناطق قرار گیرد و خیابان ها شرایط مناسبی برای تردد افراد توانیاب، کودکان و ... قرار گیرد.

پور سید آقایی با تاکید بر لزوم نظارت و کنترل بیشتر در جلوگیری از تصرف پیاده راه ها و یا بخش هایی از خیابانها توسط کار گاه های ساختمانی و پروژه های عمرانی که محل تردد شهروندان می باشد افزود: کارگاه های ساختمانی حق ندارند معابر را مورد تصرف خود قرار دهند چرا که مانع عبور و مرور مردم و معلولان می شوند.

وی با بیان اینکه منطقه 2 به دلیل شلوغی و حجم بالای تردد کاملا نیازمند توسعه حمل و نقل عمومی و مترو است گفت: تکه شمالی خط 7 مترو بسیار شلوغ تر از سایر قسمت های این خط است از این رو بهبود وضعیت خط 7 مترو ضرورت دارد و باید سر فاصله رسیدن قطارها به کمتر از 12 دقیقه کاهش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر تمرکز زیست شبانه در قسمت های مشخص و با نظارت و کنترل کار ارزندهای است افزود: با این کار می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد و با توسعه اقتصاد شهری به کسب و کارهای کوچک رونق بخشید و باعث افزایش نشاط اجتماعی و ساماندهی دستفروشان شد.

پور سید آقایی با اشاره به ضابطه مند کردن نحوه واگذاری پیاده راه ها و استفاده از فضای های باز شهری توسط شهرداری منطقه 2 خاطر نشان کرد: ساماندهی پیاده راه ها علاوه بر جلب رضایت شهروندان و ایجاد فضایی شاد و امید بخش در سطح معابر و فضاهای باز شهری منجر به ایجاد فرصت های شغلی برای شهروندان، رونق صنعت گردشگری، تزریق روحیه امید و ارتقا سطح درآمد پایدار شهرداری می شود و درآمد حاصل از آن برای شهر و محیط زیست شهروندان هزینه می شود که خوشبختانه شهرداری منطقه 2 تا کنون در این امر موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042554

وب گردی

وب گردی