نماینده اسکار ۲۰۲۰ افغانستان در ایران به نمایش در می‌آید

کارگردان افغانستانی فیلم سینمایی «حوا، مریم، عایشه» از دریافت مجوز نمایش آن در ایران خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، صحرا کریمی کارگردان «حوّا، مریم، عایشه» که به عنوان فیلم منتخب افغانستان برای شرکت در بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ انتخاب شده است، از نمایش این فیلم در آمریکا و ایران خبر داد.

او نوشت: فیلم سینمایی «حوا، مریم، عایشه» به زودی برای چهار ماه در کالیفرنیای آمریکا به نمایش عمومی در می‌آید و مجوز نمایش در ایران را هم گرفت. به زودی در چین و ترکیه و اسلواکی هم اکران عمومی خواهد داشت. خوشحالم که بجز از شرکت در جشنواره‌ها، در سینماهای دیگر کشورها هم نمایش داده می‌شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز این خبر را تأیید نکرده است.

آنجلینا جولی از نخستین فیلم بلند صحرا کریمی حمایت کرده است. این فیلم داستان سه زن از طبقات مختلف اجتماعی را روایت می‌کند که همگی با چالش‌های بزرگی در زندگی خود روبرو هستند. حوّا یک زن خانه‌دار به شدت سنتی و باردار است که فقط با فکر کودکی که در شکم دارد، شاد می‌شود. در دنیایی دورتر مریم، خبرنگار خبر تلویزیون که تحصیل کرده در تلاش است تا از شوهر خیانتکار خود طلاق بگیرد. سرانجام عایشه، یک نوجوان است که در رابطه‌ای ناخواسته باردار شده و اکنون آماده پذیرش ازدواج با پسر عموی خود می‌شود تا از شرم اجتماعی مادر شدن ناخواسته جلوگیری کند.

«حوا، مریم، عایشه» را شرکت «نوری پیکچرز» متعلق به کتایون شهابی تولید کرده و پخش جهانی آن را نیز عهده‌دار است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042561

وب گردی

وب گردی