همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت در دانشگاه ایرانشهر برگزار می‌شود/ تشکیل کمیته جذب و بررسی آثار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری همایش بین‌‌‌المللی قیام تاریخی عاشورا به عهده دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان بوده و مکان برگزاری آن در دانشگاه ایرانشهر خواهد بود.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات برگزاری همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت گفت: 27 آذرماه همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه همایش ششمین قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت با همکاری جامعة‌ المصطفی و با حضور مسئولین استانی و سازمان مرکزی، میهمانانی از سوریه و کشورهای آفریقایی برگزار خواهد شد. تعداد زیادی مقاله و کتاب هم با این موضوعات به این همایش ارسال شده است.

وی تشریح کرد: ماهانه یک همایش با موضوع تقریب تشیع و تسنن در واحدهای مختلف سیستان و بلوچستان برگزار می‌‌‌‌‌شود که کلیه این برنامه‌‌ها آغازی بنیادین در جهت تقریب مذاهب و وحدت شیعه و سنی است. همچنین همایش‌‌‌هایی با موضوع رونق تولید و تحقق بیانیه گام دوم هم خواهیم داشت که کلیه همایش‌‌‌ها تا آخر سال برنامه‌‌‌ریزی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان درباره آثار علمی ارائه شده به همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت در ادامه خاطرنشان کرد: یک کمیته جذب و بررسی آثار داریم که شرکت کنندگان از دانشجویان تا شخصیت‌‌‌های علمی مقالات خود را در این همایش می‌‌‌توانند ارائه کنند و کلیه آثار در این کمیته بررسی خواهد شد. چکیده مقالات برخی از آثار شخصیت‌‌‌ها هم قبل از برگزاری همایش منتشر خواهد شد. تعداد قابل توجهی از آثار مربوط به موضوع همایش تاکنون به دبیرخانه و کمیته علمی ارسال شده است.

میر تصریح کرد: برگزاری همایش بین‌‌‌المللی قیام تاریخی عاشورا به عهده دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان بوده و مکان برگزاری آن در دانشگاه ایرانشهر خواهد بود و از کلیه دانشگاه‌‌‌‌های کشور و کشورهای همسایه در این همایش شرکت خواهند داشت. به نفرات برتر هم جوایزی اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: اسکان و اقامت کلیه میهمانان حاضر در این همایش در دانشگاه ایرانشهر خواهد بود اما دانشگاه آزاد هم آمادگی کامل برای پذیرش میهمانان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042567

وب گردی

وب گردی