ناظر سازمان ملل در یمن: همه طرف‌ها به توافق سوئد پایبند باشند

رئیس تیم ناظران سازمان ملل در یمن بر لزوم پایبندی تمامی طرف‌های یمنی به توافق «استکهلم» سوئد تأکید کرد و تمامی طرف‌ها را به کار مشترک فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «آبهیجیت گوها» رئیس هندی تیم ناظران سازمان ملل در یمن از تمامی طرف‌ها خواست به توافق «استکهلم» پایبند باشند و از هر اقدامی در تناقض با این توافق دست بردارند.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، در بیانیه‌ای صادر شده به این منظور آمده است: ایجاد پنج پست دیدبانی در خطوط مقدم در کاهش قابل ملاحظه خشونت در الحدیده نقش داشته اما ایجاد استحکامات جدید، تحریک نیروها و استفاده از پهپاد، همگی متناقض با توافقات میان طرفین است.

گوها در ادامه تمامی طرف‌ها را به کار مشترک بر پایه حسن نیت برای تعامل با حوادثی شد که ممکن است باعث خشونت شود.

طرف‌های یمنی در دسامبر ۲۰۱۸ پس از مذاکراتی در استکهلم سوئد به توافقی دست پیدا کردند که بر اساس آن این موارد رعایت شود: آتش بس در بندر و شهر «الحدیده» و بندرهای الصلیف و رأس عیسی؛ بازاستقرار نیروهای مشترک در سه بندر یاد شده؛ التزام به عدم بکارگیری هر تجهیزات نظامی از سوی دو طرف و تحویل گزارش‌های هفتگی رئیس کمیته هماهنگی به دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای این توافق.

حدود دو ماه پیش، با نظارت سازمان ملل و به منظور تثبیت عملی آتش‌بس در الحدیده یمن اولین پست دیدبانی مشترک میان نیروهای دولت مستعفی یمن و انصارالله یمن ایجاد شد و روند ایجاد پنج پست طی حدودا یک هفته تکمیل شد.

کد خبر: 1042596

وب گردی

وب گردی