پیشگیری از سکته مغزی و قلبی با محصول نانوسنسور دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

رئیس مرکز تحقیقات و نانو فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تولید محصولی نانوسنسور جهت پیشگیری از سکته مغزی و قلبی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد تبریز، سعیده ابراهیمی رئیس مرکز تحقیقات و نانو فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در حاشیه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی با اشاره به حضور واحد تبریز در این نمایشگاه با ۵۲ محصول و رونمایی از محصول نانو رنگ گفت: مراحل تحقیق این محصول منحصربه‌فرد و دارای کیفیت بی‌نظیر به سفارش یکی از شرکت‌ها در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تبریز آغاز و یک سال و نیم به طول انجامید.

ابراهیمی با بیان اینکه رنگ پایه آبی محصول نانو رنگ دانشگاه آزاد اسلامی از مزیت‌های مهم آن محسوب می‌شود، تصریح کرد: حالت آب‌گریز بودن محصول و عایقی بودن آن موجب می‌شود این رنگ در جاهایی که رطوبت زیادی دارد، کاربرد مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به قیمت بسیار مناسب و نفوذپذیری محصول نانو رنگ دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: سیلیکون آکرلیک بهترین رنگ محسوب می‌شود که با قیمت بالا به فروش می‌رسد، اما میزان نفوذ آنها در بستر خیلی کم است، در حالی که این رنگ چنین خاصیتی ندارد و نفوذ آن در بستر به اندازه‌ای است که ورقه ورقه نخواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات نانو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، آنتی باکتریال بودن را از دیگر مزیت‌های رنگ سیلیکون آکرلیک برشمرد و افزود: این رنگ مناسب بیمارستان‌ها و نقاطی که می‌خواهند سطوحشان آنتی باکتریال باشد بسیار مناسب است؛ همچنین ضد لک و آب گریز بودن از دیگر مزیت‌های این رنگ است.

ابراهیمی همچنین به نانوسنسور به عنوان یک محصول دیگر در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی اشاره کرد و افزود: از آنجا که در زمان سکته تغییراتی در خون ایجاد می‌شود این سنسور می‌تواند از ۲۴ ساعت تا دو روز قبل این اتفاق را اعلام کند.

وی یادآور شد: آزمایش‌های زیادی روی نانو سنسور انجام و حتی مقالات ISI نیز چاپ شده و منتظر جذب سرمایه‌گذار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042597

وب گردی

وب گردی