تحول اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی، منوط به شکل گیری کارگزاران انقلابی است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر قرار است تحول اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آید کارگزاران انقلابی باید در آن شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید واحد اهواز با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسئولانی که دم از مذاکره می‌زنند گفت: ایشان در توصیه به مسئولان فرمودند که اسناد به جا مانده از لانه جاسوسی آمریکا در اختیار همگان به خصوص دانش آموزان قرار داده شود تا از آن درس بگیرند و مذاکره با آمریکا را منع کنند.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما که پرچمداران انقلاب اسلامی در دانشگاه هستیم چقدر در این بیانیه تدبر و تامل کرده ایم و در راستای عملیاتی کردن آن، دبیرخانه راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شکل گرفته که باید به معنای واقعی کلمه در استان‌ها هم شکل بگیرد.

هاشمی در ادامه به تشکیل ساختار انقلابی اشاره کرد و افزود: اگر این ساختار شکل بگیرد، حرکت انقلابی نهادینه خواهد شد.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد بسیج که فرمودند بسیج مزرعه بدون حصار است اشاره کرد و گفت: جذب حداکثری در اولویت ماست و با مدیریت انقلابی باید جریان انقلابی به وجود آوریم و به هر مقدار که مسئولان از خط انقلاب فاصله بگیرند از بسیج هم فاصله خواهند گرفت.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به بخشنامه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: همه مسئولان موظف به اجرای این واجب الهی هستند و خط مقدم این بخشنامه ابتدا اساتید و کارکنان و سپس دانشجویان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان هم در سخنانی گفت: شهدا و بسیجیان کسانی بودند که با محکم کردن ایمان خود در مقابل دشمن بعثی ایستادند و به ما نشان دادند که کارهای نشدنی و غیر ممکن، قابل انجام است.

حجت‌الاسلام فرج‌اله براتی افزود: با تلاش جهادی و الگوپذیری از شهدا می توانیم تمام موانع پیشرفت کشور را پشت سرگذاشت و در کارها موفق باشیم و این راه شهدا و بسیجیان به همه ما ثابت کردند.

وی در ادامه گفت: بسیج درختی است که امروزه ثمرات آن را در جامعه و دانشگاه مشاهده می‌کنیم و اگر علم و آگاهی و ایمان و تقوا همراه این شجره طیبه باشد می‌توانیم به قله‌های سعادت برسیم.

وی در ادامه به مشخصه های بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: پیروی و اجرایی کردن دستورات امام راحل و مقام معظم رهبری که برگرفته از ارزش‌های انقلابی است یکی از شاخص‌های مهم بسیج اساتید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ادامه داد: مدیریت جهادی، توسعه علم و فناوری و عملیاتی کردن تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین رسالت‌های بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان هم در ادامه گفت :مهمترین وظیفه بسیج اساتید خدمت به استادان است.
حجت‌الاسلام عطایی نسب افزود: بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویان باید همدیگر را بیشتر دریابند و بتوانند در کنار هم هدایتگری و خدمت رسانی کند.
رئیس بسیج اساتید استان خوزستان هم گفت: فعالیت بسیج ذیل جریانات نبوت تعریف می شود و از این رو رسالت بسیار سنگین است چرا که در مقابل جریان شیطان عمل می کنیم.

مرعشی افزود: بسیج رسالت اساسی بنیادی و مبتنی بر ایمان دارد و این رسالت تزیینی نیست بلکه بسیار محکم است.

وی در ادامه به هجمه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: این هجمه‌ها علاوه بر این که بسیار سنگین هستند در فضای دانشگاه ها، رسانه ها، خارج و داخل کشور وجود دارند و یکی از کنشگر هایی که باید با این هجمه ها مقابله کند بسیج اساتید است که در قالب یک جهاد علمی می توان به آن دست یافت.

رئیس بسیج اساتید استان خوزستان عامل درونی خلوص نیت برای انجام کار در بسیج اساتید را بسیار مهم خواند و گفت: با این عامل درونی می توان موفق بود و آن را در تمام عرصه ها نشان داد.

مسئول جدید بسیج اساتید واحد اهواز هم در سخنانی مطالبه گری فرمایشات مقام معظم رهبری را از مهمترین اولویت‌های خود اعلام کرد.
در پایان این مراسم از زحمات ده ساله حجت الاسلام براتی در بسیج اساتید واحد اهواز قدردانی و حامد نظری به عنوان مسئول جدید بسیج اساتید واحد اهواز معرفی شد.

در ادامه این مراسم مسئولان کانون های بسیج اساتید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان پیشنهادات خود را ارائه کردند. جذب حداکثری، استقلال کانون های بسیج اساتید، انسجام پذیری، تقویت و راه اندازی معاونت خواهران، فعال کردن دبیرخانه بیانیه گام دوم در استان از مهمترین اولویت‌های بسیج اساتید بود که توسط هاشمی ارائه شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و خانواده شهید حسونی زاده از شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به خوزستان بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042599

وب گردی

وب گردی